۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۱۵۹
حجت­الاسلام ذوالنور:

اصل نظام جای رودربایستی و تعارف نیست/ با نفاق نمی توان به مردم خدمت کرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این­که یک مسؤول در هر یک از ارکان نظام باید به شکلی حرکت کند که دشمن آن مسؤول را دشمن بداند و دوست او را دوست بداند، گفت: در مسائل مردم و مشکلاتی که مردم در حال دست و پا زدن در آن هستند و در مسیر انقلاب، تعارف و تعامل بیجا، بی­معنا است.
حجت الاسلام ذوالنوري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امشب در گردهمایی اصولگرایان استان قم که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی اگر چه حجم کوچکی دارد، اما از نظر تأثیر نقش اتاق فرمان را در نظام جمهوری اسلامی ایفا می­کند؛ مجلس می­تواند منشأ پیشرفت، تعالی و ترقی باشد و همچنین در مقابل می­تواند عامل پسرفت، سکون و سقوط باشد.
 
وی افزود: در صورتی مجلس می­تواند نقش مؤثر خود را ایفا کند که اجزای آن، اجزای سالمی باشند؛ نماینده باید با شاخص­هایی از جمله تدین، تقوا، دینداری و دلسوزی انتخاب شود.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور ولایتمداری را یکی از ویژگی های نماینده مطلوب دانست و اظهار داشت: ولایتمداری به این معنا نیست که رهبر معظم انقلاب مطالبی را فرمودند و مطابق نظرمان بود را قبول کنیم که این تبعیت از خود است؛ ولایت مداری جایی بروز پیدا می­کند که نظر رهبر و ولی امر صد در صد مخالف نظر فرد باشد؛ در اینجا اطاعت­کردن بدون چون و چرا نشان از ولایتمداری است.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این­که اگر مسؤولان ولایتمدار نباشد، به ضرر دنیای مردم است، تصریح کرد: با کسانی که از منظر دین به بحث اداره کشور، نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه نگاه نمی­کنند، با منطق خودشان صحبت می­کنیم؛ در قانون اساسی ما ولی فقیه شخص اول مملکت و فصل­الخطاب است.
 
حجت­الاسلام ذوالنور افزود: اگر رؤسای جمهور و مجلس تبعیت نکردند و یک زاویه در این مسیر ایجاد کند، مردم به مقصد نمی­رسند و خنثی­سازی توان، اسطکاک قوا، هدر رفتن امکانات و هم افزایی از بین می رود و آن وقت رهبری حجت شرعی ندارد که از مسؤولی حمایت کند و مسؤول نمی تواند کاری از پیش برد و جامعه پشت سر ولی فقیه حرکت می کند.
 
وی با اشاره به برخی از شاخص های مسؤولان گفت: برای دنیای بهتر باید ولایتمداری شرط اول از شاخص­های اصلی مسؤولان اداره کشور در هر کدام از قوا باشد؛ آشنایی به مبانی دینی و تقید و تعهد نسبت به آنها از دیگر شرایط است؛ اگر عمق مبانی دینی­اش زیاد نباشد، خواهد لغزید.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور آشنایی به مسائل کلان کشور را از دیگر ویژگی­های نماینده عنوان کرد و یادآور شد: اگر نماینده­ای عضو کمیسیونی نیست، در ابعاد کلان کشور باید حرفی برای گفتن داشته و نسخه عملی برای مشکلات داشته باشد و نقایص و ضعف ها را در تمامی زمینه­ها بفهمد و بداند و جوهره آن را داشته باشد و توقع تخصص در همه امور نیست، اما باید فهم کلی و دغدغه داشته باشد و نباید تک بعدی باشد.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: یکی دیگر از ویژگی­های نماینده مردم توان مقابله و جهت گیری در مقابل خطوط انحرافی و جریان معارض با نظام اسلامی به ویژه با ترکیب مجلس آینده است؛ اگر نماینده­ای اهل تعامل با همه جریان­ها شد، این خود نگه­دار است، نه نگهدارنده نظام و منافع ملت؛ اگر کسی قاطعیت لازم را نداشت و در پرده نفاق خود را پنهان کرد، نمی­تواند از منافع ملت دفاع کند؛ بنابراین روی خط جغرافیایی حرکت کردن و مذبذب­بودن در تراز مجلس انقلاب اسلامی یا هیچ یک از ارکان نظام اسلامی نمی­تواند باشد.
 
وی با اشاره به این­که مواضع یک مسؤول باید شفاف و روشن باشد، خاطرنشان کرد: یک مسؤول در هر یک از ارکان نظام باید به شکلی حرکت کند که دشمن آن مسؤول را دشمن بداند و دوست او را دوست بداند؛ در نفاق نمی توان به مردم خدمت کرد.
 
حجت­الاسلام ذوالنور با بیان اینکه نباید در مسأله نظام با کسی رو در بایستی گیر کنیم، اظهار داشت: تقابل با جریان های مقابل نظام شرایطی دارد: از نظر مبانی و اعتقادات اشتراک نباشد و نفاق و منافعی وجود نداشته باشد معاملات پشت پرده نباشد؛ اگر کسی عقبه سستی دارد نمی تواند موضع قاطع بگیرد؛ نباید در مسأله نظام با کسی رو در بایستی گیر کنیم.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور تصریح کرد: در مسائل مردم و مشکلاتی که مردم در حال دست و پا زدن در آن هستند و در مسیر انقلاب، تعارف و تعامل بیجا، بی­معنا است.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه نماینده باید نسبت به مسائل منطقه ای و جهانی صاحب نظر باشد، گفت: و اگر نماینده ای به اعماق دشمنی­های دشمن اشراف نداشته باشد، فردا با چند درجه ریشتر او را متزلزل می کنند.
 
وی افزود: اگر نماینده­ای عمق بصیرتش ضعیف باشد و از شیوه­ها و شگردهای دشمن مطلع نباشد، فردا رأی­اش جای دیگری خواهد رفت و تقابل مجلس و ولی فقیه و ارکان دیگر را خواهیم داشت.
 
حجت­الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه قدرت پرسش­گری و مطالبه­گری نسبت به فرامین رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی های نماینده مردم است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب سال 74 به دولت سازندگی فرمودند که بروید برنامه اقتصاد بدون وابستگی به نفت را ارائه دهید و طرحی آمد و یک سال سر و صدا شد و تعطیل شد و تا به الآن رهبری بارها گفته اند؛ اگر هر سال 5 درصد از وابستگی بودجه کشور به نفت کم می­شد، امروز مجبور نبودیم همه هسته­ای را بار بزنیم و تعطیل کنیم؛ اگر مردم سختی ها را تحمل می­کنند مجلسی­ها و دولتی­هایی می­توانستد کاری کنند و نکردند به آتش قهر و غضب الهی خواهند سوخت.
 
دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: اگر نمایندگانی که انتخاب می­شوند، اهل فکر، ارزش­ها، اصول و ایستادگی باشند، این اجزا می­تواند مجلسی را شکل دهند که در حل بسیاری از مشکلات می­توانند آن جایی که دولت­ها و دستگاه­ها را کمک کند تا مشکل حل شود و در جایی که دولت ها در مسیر غیر می­روند، مانع کج روی می­شوند./822/پ202/ج
ارسال نظرات