۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۱۸۳۸۸
آیت الله مهدوی در پاسخ به کاندید رد صلاحیت شده اصلاح طلب:

به جای پرخاشگری نامیدن سخنان نسبت به آنها پاسخگو باشید/کسی که در صحبت‌هایش دقت نداشته باشد اعتماد مردم را از دست می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پدریان، کاندید رد صلاحیت شده اصلاح طلب که تریبون نماز جمعه را محل پرخاشگری نامیده بود گفت: اگر کسی حرفی که در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود را قبول ندارد به آن پاسخ بدهد نه این که آن را پرخاشگری بنامد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، دوازدهم بهمن ماه، طی همایشی در دفتر اصفهان بنیاد امید ایرانیان، مرتضی پدریان از کاندیدهای رد صلاحیت شده اصلاح طلب، ضمن موضع گیری علیه شورای نگهان و بر زبان آوردن توهین‌هایی ناشایست علیه رهبر معظم انقلاب که مطرح کردن آنها از شأن این رسانه و مخاطبین آن خارج است، تریبون نماز جمعه را محل پرخاشگری نامید و علیه تریبون نماز جمعه به سخنرانی پرداخت.

 

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون سخنان این کاندید رد صلاحیت شده اصلاح طلب، گفت: این حرف واقعیت ندارد، تریبون نماز جمعه محلی است که شخصیت‌های بزرگ کشور مسائل دقیق جامعه را مطرح می‌کنند، اگر کسی حرفی که در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود را قبول ندارد به آن پاسخ بدهد نه این که آن را پرخاشگری بنامد.

 

وی ادامه داد: اگر پیرامون مسأله خرید هواپیما از کشورهای اروپایی در تریبون‌های نماز جمعه حرفی مطرح شد به جای این‌که این سخنان را پرخاشگری بنامند به آن پاسخ دهند، این کار به مصلحت نظام نبود، بنده دو ایراد نسبت به این خرید هواپیما دارم، اول این‌که کشور ما در حال تولید هواپیما است و صنایع هواپیما سازی ما بدون حمایت مانده است و در حال تعطیلی است و دولت با نصف این پول می‌توانست به صنایع هواپیما سازی کشور کمک کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مسأله دوم این‌که حمل و نقل کشور ما که فقط با هواپیما صورت نمی گیرد، مگر چند درصد مردم با هواپیما رفت و آمد می‌کنند؟ مسؤولان خودشان که با هواپیما رفت و شد می‌کنند خیال می‌کنند همه مردم به این صورت هستند، در حالی که کمتر از 10 درصد مردم به صورت هوایی سفر می‌کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره درصد بالای کشته‌ها در سوانح جاده‌ای و لزوم حمایت دولت از خودرو سازی و بهبود شرایط فنی جاده‌ها تصریح کرد: این سخنان به معنای پرخاشگری نیست، کسی که این حرف‌ها را زده است لازم است عذرخواهی کند، افراد باید در صحبت کردن خود دقت داشته باشند، اگر کسی درست حرف نزند مردم دیگر به او اعتماد نخواهند کرد.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم نگاه دقیق به مسائل و واقع بینانه برخورد کردن نسبت به موضوعاتی که در جامعه رخ می‌دهد اظهار کرد: اگر کسی در تریبون نماز جمعه پرخاشگری کند بنده نه تنها از او دفاع نخواهم کرد بلکه برخورد هم می‌کنم، در تریبون نماز جمعه ما بسیار دقت نظر داریم در مطرح کردن مسائل و تمام خطبه‌های نماز جمعه را پیش از مطرح کردن می‌نویسیم و بررسی می‌کنیم و پس از دقت نظر کافی آنها را مطرح می‌کنیم.

 

آیت الله مهدوی با بیان این‌که اگر کسی انتقادی نسبت به سخنرانی‌های ما در نماز جمعه دارد باید به ما تذکر بدهد و ما استقبال خواهیم کرد گفت: نباید افراد سریع موضع گیری کنند و هر حرفی را به معنای پرخاشگری ببینند./1304/ت302/ج

ارسال نظرات