۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۸۶۰۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد:

هدف دشمن در آستانه انتخابات، تخریب چهره های متدین و صالح است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با بیان این‌که دشمن دنبال دو قطبی کردن جامعه و ایجاد شکاف بین مسؤولان و مردم است، گفت: دشمن می خواهد چهره های متدین، صالح و آگاه را تخریب کند تا مردم بدون در نظر گرفتن معیارهای دینی سراغ افرادی بروند که با سلائق و خواسته های آنان همراه باشد.
هدف دشمن در آستانه انتخابات، تخریب چهره های متدین و صالح است

خانم پارسایی راد، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به بیانات رهبر معظم انقلاب در مسأله انتخابات اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: «مردم همه شرکت کنند در انتخابات، حتی آن کسانی که نظام را قبول ندارد برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند.»

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد افزود: با توجه به بیانات ارزشمند ولی امر مسلمین جهان، آبرو و اعتبار کشور با حضور همگانی مردم تأمین می شود و باید برای حفظ و حراست از میهن عزیزمان، همه در انتخابات با هر سلیقه و نظری که دارند، شرکت کنند.

 

نمایندگان مجلس، فارغ از هر حزب و گروهی به فکر حل مشکلات مردم باشند
پارسایی راد حضور حداکثری در انتخابات را ضامن حفظ و حراست انقلاب دانست و ابراز داشت: چون این آب و خاک کشور اسلامی متعلق به همه مردم است، همه مردم وظیفه دارند که از آن پاسداری کنند. یکی از راه های حفظ و حراست، حضور حداکثری در انتخابات است.

 

وی به فوائد حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: اگر مردم حضور همگانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داشته باشند، امید بیگانگان از این کشور قطع خواهد شد و همچنان که رهبر عزیز فرمودند: «شرکت در انتخابات موجب می شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری و ماندگاری آن تأمین بشود»؛ بنابراین حضور آحاد مردم سبب تقویت و پایداری نظام می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد گفت: افرادی شایستگی نمایندگی دارند که از شجاعت و شهامت بالایی برخوردار باشند و از هر گروه و جناحی وارد مجلس می شوند، به دنبال منافع حزب و گروهشان نباشند؛ بلکه در زمینه حل مشکلات کشور و مردم تلاش و کوشش کنند.

 

نمایندگان مجلس استقلال فکری و اندیشه ای داشته باشند
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد افزود: نمایندگان مجلس باید دارای استقلال فکری و اندیشه ای باشند و برای داشتن کشوری مستقل و آزاد در تمام جهات همتشان را به کار گیرند و نقطه اتکائشان خداوند متعال باشد نه کشورهای غربی و شرقی.

 

وی صداقت در گفتار و رفتار را معیار نماینده خوب برشمرد و عنوان داشت: یک نماینده خوب و ارزشی باید امانت دار ملت باشد، وامدار فرد و جناحی نباشد، اهل تدبیر، سیاست و دیانت باشد، همچنین دارای بینش سیاسی و اعتقادی بالایی باشد.

 

پارسایی راد افزود: بنابر فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: «مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام، وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسؤولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین یا اسلام مستضعفین، اسلام رنج‌دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه‌جو، اسلام پاک‌طینتان عارف و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدی (ص) باشند»؛ بنابراین مردم به نمایندگانی رأی بدهند که متعبد به اسلام، وفادار به نظام و مردم باشد.

 

نماینده مجلس با شجاعت در مقابل طرح های مغایر با دستورات اسلام بایستد
پارسایی راد قناعت، ساده زیستی، شهامت، اخلاص، تواضع، نظم در امور و قانونمندی را ویژگی های یک نماینده خوب برشمرد و عنوان داشت: یک نماینده خوب باید سعه صدر داشته باشد و اهتمام جدی بر قوانین اسلام و ارزش های الهی و معنوی داشته باشد و با شجاعت در مقابل طرح ها و لوایحی که مغایر با دستورات شرع و احکام مقدس اسلام است، بایستد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد به تأثیر انتخاب صحیح در جامعه و حفظ انقلاب اشاره کرد و افزود: انتخاب صحیح سبب همبستگی و انسجام بیشتر جامعه می شود، در رشد اقتصادی فرهنگی و سیاسی بسیار مؤثر است و برای مشکلات داخلی و خارجی کشور و مردم چاره اندیشی می شود.

 

دشمن دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان نظام است
وی با بیان این که دشمن تا جایی که بتواند در روند انتخابات، اخلال ایجاد کند، افزود: دشمن دنبال دو قطبی کردن جامعه و ایجاد شکاف بین مسؤولان و مردم است. دشمن می خواهد چهره های متدین و و صالح و آگاه را تخریب کند تا مردم بدون در نظر گرفتن معیارهای دینی سراغ افرادی بروند که با سلائق و خواسته های آنان همراه باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد به رسالت حوزه های علمیه در مسأله انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه حوزه های علمیه این است که ویژگی های نماینده مطلوب را برای مردم تبیین کنند و مردم را راهنمایی کنند تا با انتخاب افراد با صلاحیت و شایسته به نمایندگی، امور کشور اسلامی را ساماندهی کنند و پس ار انتخاب افراد صالح، مراقبت کنند که نمایندگان دچار خطا و لغزش نشوند آن ها را کمک کنند تا در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دچار انحراف نشوند.

 

پارسایی راد افزود: به نظر بنده حوزه های علمیه و روحانیت و طلاب نباید وارد جناح بندی های سیاسی شوند، اما باید موضع سیاسی داشته باشند.

 

حوزه های علمیه شاخصه های نماینده خوب و شایسته را برای مردم مطرح کنند
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد گفت: حوزه های علمیه هیچ دفاعی در انتخاب افراد نباید داشته باشند، آن ها فقط شاخصه های یک نماینده خوب و ولائی و شایسته را برای مردم مطرح کنند.

 

وی با انتقاد از افرادی که عملکرد شورای نگهبان در تأیید و رد صلاحیت ها را زیر سؤال می برند، گفت: این افراد می خواهند اخلال در روند انتخابات ایجاد کنند و با بروز مشکلات مردم را نسبت به حضور در پای صندوق های رأی دلسرد نمایند و می خواهند شکاف بین مسؤولان و مردم ایجاد کنند و جامعه را دوقطبی کنند.

 

پارسایی راد به وظیفه رسانه در راهنمایی مردم برای انتخاب صحیح اشاره کرد و افزود: رسانه ها باید به دور از صف بندی های جناحی و خط و خط بازی، به روشنگری بپردازند و ویژگی های فرد شایسته را برای مردم بیان کنند.

 

رسانه برنامه هایی جذاب برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات تولید کند
وی به رسالت رسانه ها در جهت دهی مردم برای انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: دعوت از صاحبنظران جهت بررسی ویژگی های نماینده ولائی، متدین و دلسوز نظام، ساخت برنامه های جذاب جهت تشویق و ترغیب آحاد مردم جهت شرکت حداکثری در انتخابات خصوصا در شبکه های استانی، تهیه برنامه هایی جذاب برای معرفی شخصیت هایی که صلاحیت آن ها برای نمایندگی مجلس خبرگان تأیید شده است، از سوی رسانه ملی بسیار ضروری است.

 

پارسایی راد با بیان این که برخی جریانات، به ویژه جریاناتی که در داخل و خارج از کشور به دنبال منافع غرب می باشند، در آستانه انتخابات دنبال بر هم زدن آرامش جامعه هستند.

 

وی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «اگر پیشنهاد دهندگان لیست ها مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعا قبول دارند می توان به لیست آن ها درباره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد»؛ ملاک افرادی هستند که مؤمن، دلسوز، انقلابی، پایبند به نظام و ولایت  باشند، حال در هر لیستی که قرار گرفته است، مورد قبول می باشند و الاّ خیر. 

   

پارسایی راد به ویژگی های نماینده خوب اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس باید خود را به دشمن نفروشد؛ چون کسی که خودش را به دشمن نفروشد در مقابل خواسته های به ناحق بیگانگان سرتسلیم فرود می آورد، همچنین نماینده ای که در خدمت اسلام، مردم، مصالح نظام و منافع کشور باشد هرگز با دشمن سازش نمی کند و تمام تلاش او برای رفع مشکلات کشور مردم می باشد.

 

در مسأله انتخابات گوش به فرمان آیت الله خامنه ای باشیم
وی با اشاره به این که در مسأله انتخابات، گوش به فرمان حضرت آیت الله خامنه ای باشیم و معیارها را از ایشان بگیریم، گفت: حکومت اسلامی که رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) برای تشکیل آن تلاش نمودند بر مبنای نظام ولایی ولایت مطلقه فقیه استوار است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با خاطر نشان کردن این که پیروی از منویات رهبری و تلاش برای تحقق آن در واقع دنباله روی از حکومت رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است، افزود: این تبعیت و پیروی از رهبری در جامعه اسلامی به منزله چراغی است که در تاریکی پیش روی انسان باشد.

 

پارسایی راد ادامه داد: در مورد شخص رهبر معظم انقلاب نیز این مثال به روشنی صدق می کند، به ویژه با دور اندیشی ها و بلند نظری هایی که معظم له دارند.

 

وی گفت: در مسأله انتخابات نیز ما بارها تجربه کرده ایم که اندک انحرافی از مسیر ولایت خسارات جبران ناپذیری را به پیکره نظام نوپای انقلابمان وارد می سازد که نمونه ی فراموش نشدنی اش، جریان فتنه 88 بود که با مدیریت بی مثال حضرت آیت الله خامنه ای ختم به خیر شد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد ابراز داشت: بنابراین لازم است که در این دوره انتخابات نیز با هوشمندی و بصیرت بیانات ایشان را رصد نموده و از مواضع روشن ایشان در حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران تبعیت نموده و افرادی را برای مصدر قانونگذاری نظام به مجلس بفرستیم که منطبق بر شاخصه هایی باشند که مورد توجه رهبری معظم انقلاب باشد.

 

حضور نمایندگانی که ایده شورایی کردن رهبری دارند، مخل جایگاه ولایت فقیه است
پارسایی راد افزود: این مسأله در انتخابات خبرگان نیز بسیار حائز اهمیت است. باید تلاش نمود در این دوره مجلس خبرگان کسانی را انتخاب نمود که با دلسوزی نسبت به نظام در مجلس خبرگان به طرح مباحث و مسائل مربوط به جایگاه رهبری بپردازند.

 

وی گفت: بی شک حضور افرادی که ایده هایی همچون شواریی کردن رهبری یا گرفتن برخی احتیارات رهبری را در سر دارند، مخل جایگاه مطلقه ولایت فقیه است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد اظهار داشت: انتخاب نماینده مجلس یا مجلس خبرگان یکی از مهم ترین انتخاب های هر فردی به شمار می رود. توجه به اهمیت این انتخاب و آگاهی از دامنه عملکرد یک نماینده به افراد کمک می کند تا نسبت به انتخاب خود توجه و حساسیت ویژه ای داشته باشند، اگر افراد به همان میزان که برای انتخاب های روزانه خود اهمیت قایل هستند، برای این انتخاب مهم نیز وقت بگذارد و تحقیق و بررسی داشته باشند بی شک افراد اصلح و واجد شرایط به مجلس راه خواهند یافت.

 

پارسایی راد افزود: توجه به این مسأله همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند توجه به حق الناس و حقوق ملت مسلمان است و توجه نکردن به انتخاب در نظر نگرفتن حقوق انسان هاست./1309/301/ب1

ارسال نظرات