۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۲۱۴۶۷
استاد حوزه علمیه قم:

فاطمه زهرا رازی بود که فقط برای وجود مقدس پیامبر خدا آشکار شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) رازی بود که فقط برای وجود مقدس پیامبر خدا آشکار شد گفت: نور فاطمه در درون یک سیب قرار داده شده بود جبرائیل امین سیب را بر پیامبر خدا شکافت نور حضرت بر پیامبر نمایان شد اشرف مخلوقات هستی وقتی فاطمه می‌آمد تمام قد برای او می‌ایستاد و برای آن بانو احترام ویژه‌ای را قائل بود.
حجت الاسلام حسن برزگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حسن برزگر استاد حوزه علمیه قم امشب در مسجد زینبیه قزوین با اشاره به بحث محبت ورزی نسبت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) گفت: انسان باید در زندگی کاری کند که محبت حضرت زهرا(س) به طور مداوم در دلش زنده شود، از این رو ارادت خالصانه به آن حضرت زمینه‌ساز تقرب به سوی خدا و کسب کمالات معنوی است.

 

وی در ادامه افزود: اگر پیمانه انسان از محبت آن بزرگوار پر نشود غصه‌های دیگری نظیر فقر، نداری و بیماری جایگزین آن می‌شود وقتی محبت حضرت زهرا(س) در درون دل انسان باشد درک می‌کند که چیزی به جز محبت و دوستداری آن حضرت ارزشی ندارد.

 

این کارشناس مذهبی توسل به وجود مقدس حضرت زهرا(س) را راه‌گشای همه امور زندگی دانست و اظهار کرد: اگر انسان در زندگی دل خود را به حضرت زهرا متصل کند این اتصال سبب می‌شود که زندگی به گونه ای دیگر رقم بخورد و گره‌های ناگشوده زندگی فرد به طور معجزه آسایی باز شود و به سعادت دنیایی و اخروی نائل شود.

 

توفیقات واصله برای افراد خاص نتیجه عنایت ویژه حضرت فاطمه است

این استاد حوزوی توفیقات واصله برای افراد خاص را نتیجه توجه آن بزرگوار دانست و افزود: انسان های برجسته ای که به مقامات بلند علمی و عملی رسیدند در نتیجه عنایت حضرت فاطمه به این امور دست یافتند به عنوان نمونه شخصیتی همچون امام خمینی توفیقاتشان از ناحیه آن بانوی بزرگوار بوده است سلمان هم اگر از اهل بیت شد به برکت توجه حضرت زهرا به این مقام رسید.

 

این کارشناس دینی در ادامه افزود: خود معصوم همه هر چه را که از ناحیه خدا دریافت می‌کند به برکت وحود فاطمه زهرا(س) است پیامبر خدا هم در برخی موارد که به نزد فاطمه می‌آمد و آلام درونی خود را تسکین می‌داد به این علت بود که دریافته بود فاطمه چه شخصیتی است.

 

فاطمه زهرا رازی بود که فقط برای وجود مقدس پیامبر خدا آشکار شد

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) رازی بود که فقط برای وجود مقدس پیامبر خدا آشکار شد اضافه کرد: نور فاطمه در درون یک سیب قرار داده شده بود جبرائیل امین سیب را بر پیامبر خدا شکافت نور حضرت بر پیامبر نمایان شد اشرف مخلوقات هستی وقتی فاطمه می‌آمد تمام قد برای او می‌ایستاد و برای آن بانو احترام ویژه‌ای را قائل بود.

 

حجت الاسلام برزگر با بیان اینکه ائمه معصومین به طور مداوم از وجود مقدس حضرت زهرا توشه معنوی احراز می‌کردند خاطرنشان کرد: پیامبر خدا و امیرمومنان با معرفتی که نسبت به مقام شامخ حضرت زهرا داشتند به طور مداوم از نور آن بزرگوار بهره و توشه معنوی می گرفتند جبرائیل امین هم از خداوند کسب اجازه می‌گرفت که بتواند از نور آن حضرت بهره معنوی دریافت کند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی که معرفت به مقام حضرت فاطمه ندارند و بیگانه با آن هستند به تمام دستگاه و تشکیلات مجالس آن بانوی بزرگوار ایراد می‌گیرند ابراز کرد: این مغرضان درک نکرده‌اند که معصوم با گریه بر آن حضرت روحش اوج می‌گیرد و به لقای پروردگار می‌رسد.

 

وی در پایان گفت: در روایات وارد شده است که فاطمه تنها کسی است که وقتی به عرصه محشر وارد می‌شود خداوند برای او تشریفاتی خاص انجام می‌دهد و مقام او را برای همگان آشکار می‌سازد./873/202/ب3

ارسال نظرات