۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۳۲۲۱۲۴

فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی انوار طاها تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه انوار طاها با بیان این که این مؤسسه به دنبال نوآوری و پرهیز از کارهای تکراری است، گفت: ما در زمینه‌های تبلیغ و پژوهش به دنبال نو آوری هستیم و در حوزه‌هایی که مورد غفلت واقع شده است فعالیت می‌کنیم.
حجت الاسلام عباس ابراهيمي، مدير سازمان ملي جوانان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس ابراهیمی، مدیر عامل مؤسسه انوار طاها، عصر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» تألیف آیت الله حسینی بوشهری با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) گفت: مؤسسه انوار طاها از سال 89 تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان این که مؤسسه انوار طاها کار خود را در چند محور پژوهش، پاسخگویی، تبلیغ و آموزش آغاز کرد، افزود: تلاش شده است که این مؤسسه طلاب جوان و علاقه مند را شناسایی کند و تکرار فعالیت سایر مؤسسات نباشد؛ اگر بنا است آثار فاخر تولید شود ناظر به نیاز باشد و به نحوی نو آوری شود.


مدیر مؤسسه انوار طاها با بیان این که در حوزه پژوهش جمعی از شاگردان ایت الله حسینی بوشهری مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف فقه، اصول، فرهنگ و سبک زندگی طلاب فعالیت می کنند و تا کنون آثار خوبی تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری تألیف شده است.


وی ابراز داشت: در حوزه پاسخگویی مرکز انوار طاها شروع به فعالیت کرده و جای خود را در فضای مجازی پیدا کرده است؛ مراجعین این مرکز اکثرا طلاب و فضلا هستند که بدون هیچ گونه تبلیغی در طول روز بین 5 تا 12 هزار نفر به سایت مرکز مراجعه می‌کنند.


حجت الاسلام ابراهیمی در رابطه با حوزه تبلیغ گفت: هدف مؤسسه این بود که در حوزه‌هایی ورود پیدا کند که غافل واقع شده است و به همین جهت ممحض در نماز شد و در سال گذشته 220 مبلغ را به مدارس فرستادیم و مورد استقبال مسؤولان آموزش و پرورش و اولیا قرار گرفت؛ در حال حاضر هر دو ماه یک بار اعزام صورت می‌گیرد و با استمرار در حوزه تبلیغ نماز بین خانواده‌ها، مربیان، مسجد و مدرسه  پیوند برقرار کرده است.


وی به حوزه آموزش در این مؤسسه اشاره کرد و افزود: ما تنها مؤسسه‌ای هستیم که در حوزه فرهنگ کارگاه روش پژوهش در فرهنگ را ابداع کردیم و آثاری را در این زمینه تولید کردیم و کارگاه‌های مختلفی در دیگر موضوعات هم برگزار شده است.


مدیر مؤسسه انوار طاها با بیان این که این مؤسسه در آغاز راه است، گفت: در حوزه‌های تبلیغی، فرهنگی و پژوهشی کار بیشتری باید انجام شود که با عنایت ویژه‌ای که آیت الله حسینی بوشهری دارند و با راهنمایی‌های ایشان به کار خود ادامه خواهیم داد و حاصل آن آثار گرانقدری است که این مؤسسه به چاپ رسانده است./843/پ202/ی

ارسال نظرات