۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۲۴۲۷۳
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(8)

مجریان اقتصاد مقاومتی با زندگی اشرافی نمی‌توانند فرهنگ‌ساز باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه در تبیین الزاماتی که مجریان اقتصاد مقاومتی باید رعایت کنند، گفت: کسانی که می خواهند اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند باید در زندگی خود تشریفات را کم کنند و به ساده زیستی روی آورند.
حجت الاسلام مقدمي

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه نشده است، اظهار داشت: به طور کلی فرهنگ مقاومت کمرنگ شده است و به همین امر سبب شده اقتصاد مقاومتی نیز نتواند بر این اساس پی ریزی شود.

مدیر اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه با بیان اینکه فرهنگ ها بر اساس تفکر و عملکرد دولت ها شکل می گیرد، گفت: متأسفانه دولتمردان ما به جنبه مذاکره بیشتر پرداخته اند تا به مسأله مقاومت کردن؛ به همین برخی می گفتند که باید دم کدخدا را دید تا درگیری ها کمتر شده و کارها بهتر حل شود؛ این دولت با چنین نگاهی روی کار آمده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از دولت خواسته است که اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند، ابراز داشت: دولتمردان در این زمینه تلاش می کنند اما به نظر می رسد بیش از این کاری از دست شان بر نمی آید چراکه این این فرهنگ در وجودشان نهادینه نشده است؛ چیزی که آنها پذیرفته اند این است که باید تنش ها را کم کرد و به گونه ای، کنار بیاییم تا کارها سر و سامان پیدا کند.

گره اقتصاد مقاومتی تنها به دست دولتمردان باز می شود

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت در دولتمردان ما کمرنگ است، افزود: اما مردم ما روحیه مقاومت دارند و به تبع آن در اقتصاد و مسائل مختلف نیز مقاومتشان اثرگذار است.

مدیر اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بخش عمده تحقق اقتصاد مقاومتی متوجه دولتمردان  است، گفت: مردم نیز در این عرصه تأثیرگذار هستند اما عمده کار به دست دولت باید انجام شود به همین دلیل هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: امیدواریم خواسته ها، مطالبات و تذکرات ایشان به نتیجه برسد و اقتصاد مقاومتی محقق شود.

مجریان اقتصاد مقاومتی، این فرهنگ را در زندگی خود نیز به کار گیرند

حجت الاسلام مقدمی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی این فرد در زندگی شخصی مجریان امر دانست و گفت: کسانی که می خواهند اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند باید در زندگی خود تشریفات را کم کنند و به ساده زیستی روی آورند.

مدیر اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ساده زیستی کم خوری و کم پوشیدن نیست، اظهار داشت: ساده زیستی یعنی از چیزهایی که در زندگی ضروری نیست بگذریم و زندگی اشرافی نداشته باشیم و به نیازهای واقعی اکتفا کنیم؛ اگر مسؤولان ما چنین رویه ای را در پیش گیرند طبیعتا مردم نیز از آنها الگو می گیرند.

وی به سبک زندگی علما و یزرگان دین اشاره کرد و گفت: در حالت برخی از اینها مشاهده می کنیم با اینکه دارایی شخصی خوبی داشتند اما نسبت به خوراک و پوشاک  و لوازم زندگی سخت گیری می کردند تا جایی که برخی از فرزندان و نزدیکانشان اعتراض می کردند و آنها در پاسخ می فرمودند که ما نمی توانیم به وضع زندگی همه مردم رسیدگی کنیم اما می توانیم همرنگ آنها باشیم تا تحمل سختی ها برایشان آسان شود.

رفتار مسؤولان به گونه باشد که مردم همدردی آنها را حس کنند

حجت الاسلام مقدمی افزود: حداقل انتظار از مسؤولان این است که به گونه ای زندگی کنند که مردم حس کنند که آنها دردشان را می فهمند؛ رهبر معظم انقلاب بسیار زاهدانه زندگی می کنند؛ در حسینیه ای که مراسمات ایشان برگزار می شود نه تنها فرش دست بافت وجود ندارد بلکه اجازه نمی دهند فرش ماشینی نیز استفاده شود و همه مردم حداقل از تلویزیون دیده اند که آن حسینیه را با گلیم مفروش کرده اند.

مدیر اداره کل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه تأکید کرد: مردم وقتی می بینند برخی مسؤولان نظام سرمایه های میلیاردی دارند و ماشین های آنچنانی سوار می شوند، به ذهنشان می رسد که اینها فقط در مقام سخن، شعارهای زیبا می دهند و در عمل به گونه دیگر رفتار می کنند؛ این امر کار را برای مردم کار مشکل می کند./928/ت302/س

ارسال نظرات