۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۲۵۱۰۴
آیت‌الله جنتی تأکید کرد؛

شعار اقتصاد مقاومتی با روحیه انقلابی محقق می‌شود/ کسانی که انقلابی نیستند همواره دم از ضعف و ناتوانی می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مفهوم اقدام و عمل آن چیزی نیست که تا به حال بر روی زبان و کاغذ و به صورت حرف بوده است، گفت: اقدام و عمل به جز داشتن روحیه انقلابی مقدور نیست و کسانی که روحیه انقلابی ندارند و انقلابی نیستند همواره دم از ضعف و ناتوانی می‌زنند.
آيت الله جنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با روحیه انقلابی محقق می‌شود، گفت: اقتصاد مقاومتی شرط ایستادگی در برابر آمریکا و غرب و ایجاد تحول در داخل مملکت است؛ این تحول با حرکت‌های اداری و تشکیلاتی که تاکنون بوده، امکان‌پذیر نیست.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که مفهوم اقدام و عمل آن چیزی نیست که تا به حال بر روی زبان و کاغذ به صورت حرف بوده است، تصریح کرد: اقدام و عمل به جز داشتن روحیه انقلابی مقدور نیست و کسانی که روحیه انقلابی ندارند تنها به فکر آینده خود و روزمره‌گی هستند که یک کار انجام داده و گزارشی ارائه بدهند.
 
وی در ادامه بر جلوگیری از اسراف تأکید کرد و با این سخن که شش برابر دنیا مصرف انرژی داریم، افزود: متعجب هستم که چرا خدا برای ما عذاب نازل نمی‌کند که چه امکانات و نیروهای انسانی خوب داریم اما بیکار نشسته‌ایم و کار مناسبی صورت نمی‌دهیم. 85 درصد ذخایر معدنی ما زیر خاک مانده و استفاده نمی‌شود.
 
ضرورت برخورد انقلابی با عوامل نفوذی در داخل و خارج
آیت‌الله جنتی با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند «100 میلیارد دلار در انرژی اسراف می‌شود»، خاطرنشان کرد: یعنی اگر در مصرف انرژی اسراف نکنیم 100 میلیارد دلار به دست می‌آوریم و افرادی که برای دریافت یک میلیارد و دو میلیارد دلار چانه می‌زنند و به این و آن التماس می‌کنند، مجبور به این کار نیستند.
 
وی با اشاره به این‌که افراد دارای روحیه انقلابی به شعار نه تسلیم و نه تحریم باور دارند، اظهار داشت: دشمنان می‌گویند یا تسلیم شوید یا تحریمتان می‌کنیم؛ ما می‌توانیم در برابر این تهدیدها بایستیم به شرط این‌که حرکت‌ها انقلابی باشد.
 
خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: عده‌ای در سطح‌های بالای مملکت و برخی هم در بخش‌های خصوصی، ثروت‌های کلان مملکت را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند، اگر روحیه انقلابی باشد باید با این‌ها برخورد کند و نباید اینها را بگذارند پول‌ها را از این طرف و آن طرف جمع کنند که معلوم نیست از کجا آورده‌اند.
 
وی همچنین بر برخورد انقلابی با عوامل نفوذی در داخل و خارج تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری چند مرتبه فرمودند افرادی در فکر نفوذ هستند، نفود کرده‌اند و می‌کنند، باید این خط را بشناسیم و تشخیص دهیم؛ وقتی بنا شد نور چشمی‌های مقام‌های بالا در اروپا و آمریکا تحصیل کنند، از طریق آنها آمریکا در اینجا نفوذ می‌کند.
 
کسانی که انقلابی نیستند همواره دم از ضعف و ناتوانی می‌زنند
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکا به آنها پول و امتیاز می‌دهد، آنها را می‌خرد و بعد به پیغام می‌دهد که به پدرت بگو این کار را بکن و این کار را نکن؛ باید انقلابی حرکت کرد و عوامل نفوذی داخل و خارج را شناخت.
 
بخش دیگری از سخنان آیت‌الله جنتی به ضرورت قطع وابستگی به نفت و مقابله با تکانه‌های آن اختصاص داشت که وی اظهار داشت: دشمنان یکدفعه قیمت نفت صد دلاری را به سی دلار کاهش می‌دهند تا ما را از بالا به پایین پرت کنند؛ باید توانایی خود را باور کنیم و قدرت و قوتی داشته باشیم که این تکانه‌ها ما را تکان ندهد.
 
وی با بیان این‌که روحیه انقلابی به توانا بودن خود باور دارد، تصریح کرد: کسانی که انقلابی نیستند همواره دم از ضعف و ناتوانی می‌زنند؛ دشمن می‌گوید انقلابیون افراطی هستند و باید اینها را کنار زد و کسانی که عقلانی هستند جلو بیایند و آنها که با آمریکا می‌خواهند سازش کنند عقلانی و کسانی که با آمریکا سازش نمی‌کنند افراطی هستند.
 
امام جمعه تهران گفت: باید ببینیم اینها افراطی هستند یا شما تفریطی هستید؛ شما از غافله انقلابیون عقب مانده‌اید به این غافله بپیوندید.
 
وی در ادامه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند که خبرگان باید انقلابی باشد، یعنی مصوبه داشته باشد و انقلابی در آینده اگر اتفاقی افتاد تصمیم بگیرد، ابراز کرد: کسانی که این مملکت را 37 سال سر و پا نگه داشتند و در برابر همه دشمنی‌ها ایستادند انقلابی‌ها بودند و اگر اینها نبودند زودتر از این‌ها فاتحه مملکت خوانده شده بود.
 
نظام جمهور اسلامی بر پایه روحیه انقلابی استوار است
دبیر شورای نگهبان با تأکید بر قدردانی از سپاه پاسداران، اینان را خار چشم دشمناه خواند و گفت: برخی در سخنرانی‌هایشان نیش خود را می‌زنند، اگر سپاه، ارتش، بسیج و بچه‌های حزب‌اللهی نباشند و اعلام حضور نکنند چه کسی می‌خواهد این مملکت را حفظ و توطئه‌ها را خنثی کند؛ باید انقلابی باشیم و انقلابی شناس و ضد انقلاب را هم بشناسیم.
 
وی همچنین با بیان این‌که حوزه علمیه باید انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: عده‌ای شاگرد و طلبه نمی‌توانند به این دل خوش کنند که فقه و اصول می‌خوانیم و بعد هم مجتهد، استاد و مرجع می‌شویم، این روحیه انقلابی نیست؛ اگر این‌گونه شد دیگر حوزه علمیه نمی‌تواند در خدمت نظام جمهوری اسلامی باشد که نظام جمهور اسلامی بر پایه روحیه انقلابی استوار است.
 
آیت‌الله جنتی با اشاره به برپایی باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی که طی آن در حدود 70 میلیون رأی در صندوق‌ها ریخته شد، اظهار داشت: مردم با شکوه، آزادی و امنیت در انتخابات شرکت کردند و این الگو است، دنیا باید حسرت ما را بخورد؛ آمریکا با 40 درصد واجدان شرایط رأی می‌آورد اما ما 62 درصد داشتیم.
 
هرکس رهبر معظم انقلاب را قبول دارد باید انقلابی حرکت کند
وی افزود: کسانی که رأی نیاوردند نجابت به خرج دادند و نتایج را قبول کردند؛ اما آقایان نماینده که رأی آورده‌اید ببینید می‌خواهید چه کار کنید؟ اگر مجلس انقلابی نباشد نمی‌تواند به وظایف خود در نظام جمهوری اسلامی عمل کند. باید ببیند درد مردم چیست، بیکاری را از بین ببرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: نمایندگان کارهای فرعی را کنار بگذارند و به کارهای اصلی پردازند و بررسی کنند چرا آمار طلاق بالا است، قاچار وارد کشور می‌شود، پسر و دختر تمایلی به ازدواج ندارند و اگر ازدواج کردند فورا طلاق می‌گیرند.
 
وی با بیان این‌که مسائل اقتصادی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در اولویت است، گفت: نماینده باید دشمن‌شناس باشد و بصیرت داشته باشد ببینید در دنیا چه می‌گذارد و چه نقشه‌هایی برای ما دارند و چگونه باید این نقشه‌ها را خنثی کنیم.
 
آیت‌الله جنتی در پایان خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب یک رهبر انقلابی است و هرکسی رهبر را قبول دارد باید انقلابی حرکت کند./920/پ201/ج1
ارسال نظرات