۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۲۵۶۴۳
استد حوزه علمیه قم:

تربیت نامتعادل، موجب بروز اختلالات تربیتی و رفتاری در کودکان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که موفقیت کودک در بزرگسالی نیازمند تربیت متعادل و همه جانبه است، گفت: نتیجه تربیت نامتعادل اختلالات تربیتی و رفتاری کودکان در بزرگسالی است.
حجت‌الاسلام سيد عليرضا تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در برنامه پرسمان کودک و نوجوان از رادیو معارف با بیان این که موفقیت کودک در بزرگسالی نیازمند تربیت متعادل و همه جانبه است، گفت: نتیجه تربیت نامتعادل، اختلالات تربیتی و رفتاری کودکان در بزرگسالی است.


وی افزود: اگر والدین می‌خواهند که فرزندان سالمی تحویل اجتماع دهند، باید آنها را به صورت همه جانبه در عرصه های زندگی فردی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تربیت کنند که البته این تربیت باید هدفمند و هوشمند باشد.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: چنانچه والدین به یکی از ابعاد تربیتی بیشتر توجه کنند و به طور موزون و متعادل عمل نکنند، کودکشان دچار اختلالات تربیتی خواهد شد.

 

حجت الاسلام تراشیون اظهار کرد: در احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) به چند مؤلفه تربیتی قبل از تولد کودک اشاره شده است که دقت در انتخاب همسر از جمله این مؤلفه‌ها است.


وی افزود: طبق این روایات مرد باید توجه کند که شخصی که به خواستگاری او می‌رود مادر آینده فرزندانش خواهد بود و زن نیز هنگام قبول ازدواج با مرد باید بداند این مرد پدر آینده فرزندانش است، بنابراین باید در انتخاب خود نهایت دقت و فکر را داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم لقمه حلال را اصلی مهم در تربیت کودکان پیش از تولدشان عنوان کرد و گفت: لقمه حلال پیش از تولد کودک بسیار مؤثر و تأثیرگذار است و بر اساس روایات، حضرت محمد(ص) چهل روز قبل از تولد دختر بزرگوارشان مشغول عبادت شده و از میوه های بهشتی تناول می کردند.


حجت الاسلام تراشیون فراگیری اصول و روش های تربیتی را از دیگر ضروریات در زمینه تربیت کودکان عنوان کرد و افزود: والدین بعد از تولد تنها فرصت دارند آموخته های خود را عملی کنند.


وی در مورد کودکانی که ناقص و معیوب متولد می شوند، گفت: خداوند هیچ کاری را بدون حکمت انجام نمی دهد و پدر و مادر باید توجه داشته باشند که بر اساس آیات قرآن، فرزندان وسیله امتحان و آزمایش آنها هستند، بنابراین ناقص الخلقه به دنیا آمدن بعضی از کودکان نیز نوعی آزمایش است.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: والدین این کودکان باید تمام تلاش خود را برای رشد و تعالی فرزندشان انجام دهند و به دلایل نادرست مانند تمسخر یا خجالت، آنها را از دیگران پنهان کنند./968/202/ب2

ارسال نظرات