۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۲۵۰۹۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

وحدت اسلامی، برجسته‌ترین هدف بعثت پیامبر است

مولوی نذیر احمد سلامی وحدت را برجسته‌ترین هدف بعثت نبی مکرم اسلام دانست و گفت: اگر مسلمانان براساس وحدت و انسجام از منابعی که دارند استفاده بهینه می‌کردند امروز شاهد چنین شرایطی نبودیم.
احمد سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم استان سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در همایش طلیعه رهایی که با حضور بیش از 700 روحانی شیعه و سنی در محل سالن اجتماعات هتل ثامن مشهد برگزار شد، با تبریک عید مبعث و روز معلم اظهار داشت: در ارتباط با تاریخ بعثت اختلاف روایت وجود دارد و آنچه که برای مسلمانان اهمیت دارد اهداف و مقاصد بعثت هستند.


وی با بیان اینکه اهداف بعثت یکی از وظایف علمای اسلام است به چند هدف مهم از اهداف بعثت پرداخت و عنوان کرد: علم، آگاهی، بصیرت و زدودن جهل از اهداف بعثت است.

 


نماینده مردم استان سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام ما بیش از سایر مکاتب و مذاهب به علم و تعلیم ارزش قائل است و نخستین پیام بعثت که صادر شد پیام علم بود.
 


وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بیش از هر مکتبی به علم ارزش قائل است و پیامبر اعظم(ص) مأموریت پیدا کردند تا این علوم را به مسلمانان بیاموزند، خاطر نشان کرد: علمی که امروزه دنیای غرب به ان می بالد مبتکرین آن مسلمان بوده اند.

 

احمد سلامی در ادامه به هدف بعد از بعثت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و عنوان کرد: ایجاد فضای امنیت و آرامش از اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلام بود که پیامبر اسلام از تمامی ظرفیت ها استفاده و امنیت را برقرار کرد.


وی اظهار داشت: ایران در نقطه‌ای واقع شده که کشورهای اطرافش با جنگ و ناامنی مواجه هستند و در چنین شرایطی کشورمان از امنیت کامل برخوردار است که مؤلفه اول آن داشتن رهبری آگاه و عالم، مؤلفه دوم تعامل مردم با مسؤولان و مؤلفه سوم حراست و حفاظت مرزبانان غیور از این آب و خاک بوده است.

 

نماینده مردم استان سیستان بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری وحدت را برجسته‌ترین هدف بعثت نبی مکرم اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان براساس وحدت و انسجام از منابعی که دارند استفاده بهینه می‌کردند امروز شاهد چنین شرایطی نبودیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه امت اسلامی دارای توانمندی های زیادی است به ضرورت اتحاد و وحدت مسلمین تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال اسلام هراسی و ایجاد رعب و وحشت است و تا مسلمانان با یکدیگر متحد نشوند پیشرفت نمی‌کنیم، زیرا جوامع غیراسلامی کاری برای مسلمانان نمی‌کنند./202/859/ب1

ارسال نظرات