۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۲۵۱۵۸
استاد حوزه علمیه:

بعثت پیامبر زندگی انسان را از حالت سکون خارج کرد

استاد حوزه با بیان اینکه بعثت انقلابی در زندگی انسان به وجود آورد، گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) زندگی انسان را از حالت سکون و رکود خارج کرد.
مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه شامگاه پنج شنبه به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص) که در مسجد قهرودی‌ها برگزار شد با اشاره به اینکه انسان بعد از مرگ دوباره زنده می‌شود، اظهار داشت: بعد از مرگ در انسان انقلاب تازه‌ای رخ می‌دهد و زندگی تازه‌ای برای انسان آغاز می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بعثت هم انقلابی در زندگی انسان به وجود می‌آورد یادآور شد: بعثت پیامبر اکرم(ص) زندگی انسان را از حالت سکون و رکود خارج کرد، امام علی(ع) می‌فرمایند انبیا که از سوی خداوند آمدند به تمامی آنها آمدن پیامبر خاتم گفته شده بود و این نشانه از اهمیت این بعثت است.

 

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند انبیا پیش از پیامبر خاتم تلاش کردند بشر را تا طبقه‌ای از آگاهی برسانند و زمینه ساز آگاه سازی کامل برای پیامبر خاتم شدند به همین منظور کتاب و رسالت پیامبر خاتم از همه کامل‌تر است.

 

استاد حوزه با اشاره به اینکه فقط بیست‌و‌سه سال زمان تبلیغ پیامبر به مردم بود خاطرنشان کرد: درست است که زمان تبلیغ پیامبر(ص) نسبت به دیگر انبیا کمتر است اما کیفیت آن خیلی بیشتر و محسوس‌تر می‌باشد، همه انبیا زمینه ساز ظهور پیامبر خاتم بودند و رسول اکرم(ص) زمینه انتقال دین به امام علی(ع) بود.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با بیان اینکه در خطبه غدیر پیامبر دست امام علی(ع) را بالا گرفت و گفت علی را بر خود برتر بدانید، ابراز داشت: هیچ علمی در هستی نیست مگر خدا در سینه من قرار داده باشد و من نیز همه آن را به علی منتقل کردم، در این راستا شاهدیم امام علی(ع) از تحریف جریان بعثت پیامبر و نابودی دین جلوگیری کرد به همین منظور در مفاتیح افضل اعمال در روز مبعث زیارت امام علی(ع) است.

 

وی در ادامه افزود: در طول بیست و سه سال بعثت پیامبر یکبار با مردم تلخ حرف زد آن هم در غدیر بود چون عاملان تفرقه را بیشتر از متحدان می‌دید، امت در ادامه حرکت پیامبر اگر یک نقطه توافق با هم نداشته باشند انقلاب پیامبر را زمین می‌زنند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه گفتمان پیامبر را در جامعه تحریف می‌کردند تا به گوش مردم نرسد اظهار داشت: عزتی که اعراب پیدا کردند به برکت اسلام پیامبر اکرم(ص) بود پس نباید او را کنار بگذارند، اگر گفتمان پیامبر تحریف شود 1400 سال جامعه اسلامی به گمراهی می‌رود زیرا پیامبر پیامش رساندن رسالت بود.

 

استاد حوزه با بیان اینکه اگر مردم آن زمان پای گفتمان پیامبر می‌ایستادند اتفاق بدی رخ نمی‌داد خاطرنشان کرد: خواص نباید تیشه به ریشه امام علی(ع) می‌زدند، در زمان امام علی(ع) خیلی از مردم به خاطر پول و شهوت امام را کنار گذاشتند، دو قطبی در زمان امام نیز به وجود آمد و حرف ایشان را نیز تحریف می‌کردند.

 

وی در پایان گفت: ما اگر نهج البلاغه را احیا می‌کردیم جامعه در وضعیت خوبی بود، امام علی(ع) سالها سر در چاه کرد و شیعه هم به جای آنکه سر امام را از چاه بیرون آورد فقط به این واقعه دردناک گریست./202/816/ب1

ارسال نظرات