۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۶۳۰۰
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از سوی مسؤولان سیاسی کشور

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ولایت مداری حضرت عباس(ع)در اطاعت اوامر امام زمان خود و غافل نبودن ایشان از دشمنی دشمنان، گفت: مسؤولان سیاسی کشور به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند و سیاست خارجی مورد نظر ایشان را در برخورد با دشمنان رعایت کنند، امروز ولی امر ما امام خامنه ای است.
رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، منوچهر جدیدی، کارشناس مسائل سیاسی، چهارشنبه شب در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در مسجد قمربنی هاشم اصفهان، گفت: اگر ما تا روز قیامت بابت این که محبت اهل بیت را در دل داریم سجده شکر به جای آوریم کم است و نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) همه چیزش را در راه خدا داد و خدا هم همه چیز خود را به امام حسین(ع) و محبان او می دهد، اصلا جنس غم امام حسین(ع) با بقیه معصومین فرق دارد، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند حسین از من است و من از حسین هستم، حضرت عباس(ع) همواره دشمن را در نظر داشتند و از خطر دشمنی دشمن غفلت نمی کردند، امروز این رفتار ایشان باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از فضایل حضرت ابالفضل(ع) به ادب و ولایت مداری ایشان در مقابل امام حسین(ع) ولی امرشان می توان اشاره کرد، حضرت ابالفضل(ع) به خاطر ادب بالایی که در مقابل برادر داشتند خداوند هم به ایشان بالاترین مقام را در بین شهدا دادند، مسؤولان سیاسی کشور به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند و سیاست خارجی مورد نظر ایشان را در برخورد با دشمنان رعایت کنند، امروز ولی امر ما امام خامنه ای است.

 

جدیدی اظهار داشت: نام دیگر حضرت ابالفضل(ع) عباس بود، عباس به معنای عبوس و چهره در هم کشیده است و علت این که این نام را به ایشان نسبت دادند این بود که در مقابل دشمنان عبوس و چهره در هم می کشیدند و بسیار قاطع و با هیبت و در برابر یاران و مؤمنان بسیار مهربان و صاحب فضل بودند.

 

وی در ادامه گفت: این خصلت حضرت عباس(ع) باید الگوی مسلمانان در برخورد با دوستان و دشمنان باشد، زمانی که در کربلا برای ایشان امان نامه آوردند هرگز حاضر به پذیرش نشدند و تا آخرین لحظه وفادار و مطیع ولی امر خود بودند، جوانمردی، بصیرت، وفاداری، مودت و محبت را باید از ایشان بیاموزیم، مبادا در حکومت جمهوری اسلامی فریب وعده های دشمنان را بخوریم.

 

 کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: مسؤولان و مردم ما باید به این مسأله توجه کنند که در برخورد با دشمنان سخت و برخورد با مومنان رئوف باشند و فریب لبخند دشمن را نخورند، همان طور که پیامبر اکرم(ص) نیز با کفار سخت و با مومنان مهربان ونرم بودند، خوشبختانه امروز جوانان مدافع حرم نشان دادند که در مقابل کفار و دشمنان کوتاه نمی آیند و به مولایشان حضرت عباس اقتدا می کنند.

 

جدیدی در پایان گفت: شخصی از امام صادق(ع) سؤال کرد که مقام سلمان بالاتر است یا حضرت ابوالفضل، حضرت پاسخ دادند مقام حضرت ابالفضل بالاتر است، با این که سلمان آن قدر مقام بالایی داشت که خدا به پیامبر(ص) فرمود به سلمان سلام مرا برسان ولی مقام حضرت عباس بالاتر است به حدی که به مقام باب الحوائج رسیدند، هم چنین دینداری ایشان به حدی بود که فرمودند اگر دو دستم را قطع کنند دست از دینداری نمی کشم. /869/202/ب2

ارسال نظرات