راهاندازی باشگاه صنایع فرهنگی نخبگان با رویکرد دینی در استانها
حجتالاسلام احمد صحتقول، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نو سازمان تبلیغات اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از راهاندازی باشگاه صنایع فرهنگی نخبگان با رویکرد دینی در استانهای مختلف کشور خبر داد و افزود: این باشگاه در همه استانها تشکیل شده و با فعالیت آن محصولات فرهنگی تولیدی در این استانها ساماندهی و سازماندهی خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از صنایع فرهنگی تولیدشده در کشور با وجود داشتن نقاط قوت، ایرادهای مهمی دارند، اضافه کرد: در باشگاههای صنایع فرهنگی نخبگان تلاش میشود با تدبیر و فعالیت بهتر، محصولات مطلوبتر و مناسبتری در راستای ترویج فرهنگ دینی و گسترش آموزههای اسلامی در جامعه تولید و توزیع شود.
حجتالاسلام صحتقول تصریح کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، باشگاههای صنایع فرهنگی نخبگان نیز در همین راستا در استانهای مختلف کشور راهاندازی میشوند تا افزون بر ترویج فرهنگ اسلامی، باعث ایجاد و رونق کسبوکار حلال و اشتغال پاک نیز شوند.
وی در ادامه همچنین با اشاره به فعالیتهای رسانهای این اداره کل، خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی ماندگار و مؤثر باشد باید این فعالیتها پیوست رسانهای داشته باشند ازاینرو باید پذیرفت هر فعالیتی در سازمان که رسانه را در کنار خود نداشته باشد ابتر و ناقص خواهد بود.
حجتالاسلام صحتقول با بیان اینکه امروز رسانه نقش مهمی در سبک زندگی، سلیقه، پوشش، گویش و رفتار اجتماعی افراد دارد، افزود: باید از این ظرفیت برای ترویج آموزههای اسلامی و گسترش فرهنگ دینی در جامعه بیش از پیش استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامهریزی نهاد تبلیغات اسلامی در راستای غنیسازی اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمدهای از مخاطبان فضای مجازی، کودکان و نوجوانان با سن پایین هستند که اگر برای اوقات فراغت و استفاده آنها از فضای مجازی برنامهریزی مناسبی صورت نگیرد احتمال دارد در این فضا به انواع آسیبها و چالشها دچار شوند.
حجتالاسلام صحتقول تصریح کرد: در این زمینه لازم است با ترسیم فضای مجازی پیش رو و تبیین چگونگی حرکت در این عرصه، برنامههای اوقات فراغت را بهگونهای برنامهریزی و اجرا کنیم که از فضای عمومی و نیاز و خواست غالب جامعه عقب نمانیم.
به گفته این مسؤول فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی در این بخش باید متناسب با نیازهای روز حرکت کنیم چرا که در غیر این صورت برنامههای ما اثرگذاری لازم را نخواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامههای نهاد تبلیغات اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمنان، پاتوقهای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: درواقع پاتوقهای فرهنگی جریانسازترین جمعیت غیررسمی در حوزه غنیسازی اوقات فراغت بوده و ظرفیت مهمی در این راستا به شمار میروند.
حجتالاسلام صحتقول ادامه داد: اگر در برنامههای اوقات فراغت مسائل دینی به صورت پاتوق و گعده اداره و بحث و بررسی شوند بدون شک تأثیرگذاری و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوریهای نو سازمان تبلیغات اسلامی در خاتمه با اشاره به فعالیت هزار و 37 خانه عالم آماده در سطح روستاهای کشور، تصریح کرد: باید در برنامههای اوقات فراغت از ظرفیت روحانیان مبلغ و متخصصان این حوزه به صورت ویژه استفاده شود./9314/302/ب3