۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۳۰۵
آیت‌الله مصباح یزدی در شهر ری:

آمریکا به دنبال نابودی اسلام است/ مذاکرات هم جلوی دشمنی استکبار با ایران را نمی‌گیرد

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با تأکید بر این‌که اسلام، دلیل دشمنی آمریکا با ایران است و تا زمانی که ما اسلام را داریم آن‌ها دست از دشمنی و کینه ورزی بر نخواهند داشت، گفت: حتی مذاکرات هم سبب نمی‌شود آمریکا از قتل و دشمنی خود با مسلمانان دست بردارد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خیمینی(ره) عصر امروز در همایش بزرگ منتظران ظهور و یادواره شهدای شهرری که در مسجد ابوطالب همین شهرستان برگزار شد، گفت: درخت انقلاب از خون پاک شهدا سیراب و آبیاری شد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید در هر جنگی دو گروه از افراد به جنگ و ستیز می‌پردازند که در حین جنگ، از هر دو گروه افرادی کشته و یا مجروح می‌شوند که گروهی از آنها برای کسب رضای خدا و گروه دیگر از سپاه شیطان هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا زنده‌اند و نزد ما روزی می‌طلبند و بر رشد آنان افزوده می‌شود، ابراز کرد: درک این نکته برای همه افراد مشکل است.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه دین اسلام دین رحمت و مهربانی است، اظهار داشت: برخی از افراد معتقدند اسلام دین رحمت و مهربانی است و کشتار و خونریزی در دین اسلام قبیح است در حالی که خداوند در قرآن می‌فرماید با کسانی که مانع پیشرفت اسلام هستند، مبارزه کنید و همچنین خداوند کسانی را که مورد دشمنی و تجاوز دیگران قرار گرفته‌اند اجازه دفاع از خودشان را صادر کرده است.

 

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه راه جلوگیری از بی دینی مبارزه با پیروان شیطان است، ابراز کرد: اسلام دلیل دشمنی آمریکا با ایران است و تا زمانی که ما اسلام را داریم آن‌ها دست از دشمنی و کینه ورزی بر نخواهند داشت، حتی مذاکرات هم سبب نمی‌شود آن‌ها از قتل و دشمنی خود با مسلمانان دست بردارند.

 

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: آمریکا به طمع نفت و اراضی و سایر ثروت‌های ما قصد نزدیک شدن به ما را دارد تا بتواند ما را از راه دین منحرف کند چرا که بعد از فروپاشی دولت شوروی رقبای آنان اعلام کردند که دیگر شوروی نابود شد و هم اینک نوبت جنگیدن با اسلام است.

 

وی با بیان اینکه ایران با مخالفتی که با همجنس گرایی دارد دشمنان کشور ما را به عنوان عقب مانده خطاب می‌کنند، گفت: آنان ادعا دارند که در کشور ما حقوق بشر رعایت نمی‌شود در حالی که امنیت کشور ما حاکی از اجرای حقوق بشر است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مدافعان حرم آل الله که در مرزهای دورتر از ایران و در خاک سوریه و عراق در حال مجاهدت هستند، عنوان کرد: امروز مردم مظلوم و بی دفاع منطقه در زیر آتش ظلم داعش گرفتار شده‌اند و یاری کردن آنان وظیفه هر مسلمان است./202/813/ب1

ارسال نظرات