۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۲۸۷۹۹
رئیس کمیته بزرگداشت حضرت امام خمینی خبر داد؛

آمادگی پذیرایی از ۱ میلیون زائر در سالگرد رحلت امام/ برگزاری مراسم ۱۴ خرداد با سخنرانی رهبر انقلاب

انصاری گفت: مراسم 14 خرداد امسال ساعت 9 صبح با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران آغاز و با برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران ادامه می‌یابد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی انصاری رئیس کمیته بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در نشست خبری که ظهر پنجم خرداد ماه در کمیته بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به پیش بینی حضور یک میلیون زائر از سراسر کشور در این مراسم، گفت: مراسم 14 خرداد امسال ساعت 9 صبح با سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران آغاز و با برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران ادامه می‌یابد.

 

وی افزود: ورودی‌های حرم از ساعت 5:30 صبح باز شده و پذیرایی از زائران آغاز می‌شود همچنین امسال سه کمیته‌ اجرایی، امنیتی و فرهنگی برنامه‌های گوناگونی تدارک دیده و آماده خدمت به زائران هستند.

 

انصاری با اشاره به هر چه با شکوهتر برگزار شدن مراسم امسال، گفت: 400 دستگاه اتوبوس از 70 میدان اصلی شهر و شرکت مترو تهران آماده انتقال رایگان زائران هستند، همچنین 500 دستگاه ون و تاکسی برای رساندن زائران از پارکینگ‌های تعبیه شده به حرم مطهر سازماندهی شده‌اند.

 

رئیس کمیته بزرگداشت حضرت امام خمینی گفت: امسال 21 هزار مسؤول کاروان وظیفه ساماندهی و همراهی زائران از شهرستان را برعهده دارند و بیمه ها نیز بیمه زائران را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

 

وی افزود: برای اسکان زائران 200 مکان شامل هتل، حسینیه، مدرسه و ورزشگاه تعبیه شده است.

 

انصاری با اشاره به استقبال شخصیت‌های خارجی و اقلیت‌های مذهبی از این مراسم، گفت: در مراسم امسال 400 میهمان خارجی از 25 کشور جهان واقع در قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا حضور دارند همچنین بسیاری از دیپلمات‌های ساکن جمهوری اسلامی ایران با میل بسیار اعلام آمادگی حضور در این مراسم کردند.

 

وی همچنین به تشریح برنامه‌های سازمان‌های گوناگون در روزهای منتهی به 14 خرداد ماه پرداخت و افزود: در این ایام شاهد تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان جوانان و بسیاری نهادهای دیگر با آرمان‌های امام راحل و دیدار با یادگار امام، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی هستیم./202/819/ب1

ارسال نظرات