۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۲۴۸
رییس سازمان اوقاف:

ضرورت ارتقای کمی و کیفی مسابقات بین المللی قرآن دردوره آتی

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حضور متسابقان در مسابقات بین المللی قرآن هم به لحاظ کمی و هم کیفی باید متحول و با شناسایی نخبگان قرآنی هر کشور، نمایندگان قوی در هر رشته را باید دعوت کرد.
علی محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در مراسم تقدیر از دستگاهها و نهادهای مشارکت کننده در برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهارداشت: از کلیه افراد ، دستگاهها و نهادهایی که در برگزاری این کنگره بزرگ قرآنی جمهوری اسلامی ایران مشارکت کردند، قدردانی می کنم.

 

وی با اشاره به اینکه ارتقا کمی و کیفی مسابقات برای دوره آتی مدنظر است ، افزود : هم مجموعه سازمان اوقاف و هم دستگاههایی که در این زمینه مشارکت دارند باید برای این مهم از هم اکنون برنامه ریزی کنند .

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه تحول در مشارکت دستگاهها در برگزاری مسابقات باید برای سال بعد در دستور کار قرار گیرد ، افزود : همه دستگاهها و مسئولان کشور علاقه مند خدمت به قرآن هستند و از هم اکنون برای دوره سی و چهارم باید سیاستگذاران و مسئولان سازمان برای هماهنگی جهت اخذ مشارکت ها جلسات مستمر با نهادها برگزار کنند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر ایجاد تحول در دعوت مدعوین تصریح کرد : حضور متسابقان در مسابقات بین المللی قرآن هم به لحاظ کمی و هم کیفی باید متحول شود و باید با شناسایی نخبگان قرآنی هر کشور، نمایندگان قوی در هر رشته را دعوت کرد.

 

وی هدف گذاری برای حضور بیشتر مردم در مسابقات را مورد تاکید قرار داد و گفت : قرآن تنها برای عده ای خاص نازل نشده است بلکه برای تمام مردم نازل شده است و مسابقات بین المللی قرآن نیز باید برنامه ای برای هدایت و جذاب همه مردم باشد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه قرآن عامل هدایت است ، تصریح کرد : اگر این کلام الهی را صحیح به کار گیریم ، طبق آیات قرآن ، عامل هدایت مردم خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : براساس نظرسنجی ها سال گذشته 5 درصد از مردم حاضر در سالن مسابقات برای بار نخست در مسابقات بین المللی قرآن حضور پیدا کرده بودند و براساس نظرسنجی امسال ، این رقم به 55 درصد رسیده است و برای سال بعد نیز باید افزایش پیدا کند و انتظار داریم روزی در سالن مسابقات 50 هزار و حتی 100 هزار نفر از مردم برای استماع قرآن حضور پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه شناسایی و اصلاح ضعف ها و نقص های برگزاری این دوره از مسابقات باید در دستور کار قرار گیرد ، خاطر نشان کرد : مسابقات کشوری و استانی قرآن مقدمه ای برای مسابقات بین المللی است و باید برای این سطوح برنامه ریزی ویژه کرد تا نتایج آن در مسابقات بین المللی مشاهده شود./1325/د102/س

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات