۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۳۲۷۱۹
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

تأمل در زندگی حضرت خدیجه سبب رشد در زندگی می‌شود

حجت الاسلام والمسلین آقا تهرانی با اشاره به اینکه استعداد بی نهایت کمال در وجود همه بندگان قرار داده شده و همه انسان ها بالقوه کامل هستند، گفت: تأمل در زندگی حضرت خدیجه و ائمه معصومین بسیار رشد دهنده است.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته در مراسم رحلت حضرت خدیجه کبری (س) ابراز داشت: تمام اهل بیت و بزرگان و خوبان صفحاتی افتخار آمیز از دفتر زحمات حضرت خدیجه (س) هستند و این امر بیانگر جایگاه و شأن والای آن حضرت است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بانوان نباید وجود خود را کم ارزش تلقی کنند بلکه از بهترین الگوهای جهان اسلام همچون حضرت خدیجه (س) درس آموخته و جایگاه حقیقی خود را در نظام خلقت خداوند متعال درک کنند.

 

وی ادامه داد: نگرش در زندگی ائمه اطهار علیهم السلام درس هایی گرانبها و با ارزش برای مسلمانان است، خداوند استعدادی بی نظیر در وجود انسان ها قرار داده و این استعدادها در وجود ائمه اطهار و معصومین علیهم السلام نمود ظاهری پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی تأکید کرد: انسان نباید وجود خود را ارزان بفروشد بلکه انسان باید با نگاه الهی به بندگان بنگرد تا بداند هر انسان تا چه اندازه می تواند ارزشمند باشد، در زمان مرگ چشم انسان تیز می شود و آن زمان در می یابد که چه بسیار کارها و اعمالی را که انجام نداده و آرزو می کند که ای کاش در زمان حیات بیشتر بر اعمال خود دقت می کرد.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: تأمل در زندگی حضرت خدیجه (س) بسیار رشد دهنده و پویا است و انسان باید برای داشتن این الگوهای کامل و شایسته در دین شکرگزار باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استعداد بی نهایت کمال در وجود همه بندگان قرار داده شده و همه انسان ها بالقوه انسانی کامل هستند و این استعداد در وجود بزرگان دین تظاهر یافته است، انسان باید نسبت به ارزش های خود اهمیت قائل بوده و خود را به بهای کم نفروشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی اظهار داشت: ورود حضرت خدیجه (س) به دین مبین اسلام و حمایت های ایشان از پیامبر گرامی اسلام (ص) با جدیت بود به گونه ای که از تمام اموال خود در راه نشر اسلام گذشتند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن کریم یادآور شد: گاه انسان باید از اموال خود در راه دین مبین اسلام گذشت کند و گاه با جان خود در راه اسلام مجاهدت کند.

 

وی با تأکید بر لزوم اخلاق محوری بانوان در انتخاب شریک زندگی عنوان داشت: حضرت خدیجه (س) به عنوان الگویی شایسته با تکیه بر اخلاق و رفتار حضرت محمد (ص) ایشان را به عنوان شریک زندگی برگزید و از این انتخاب مشخص است که ایشان بسیار بانوی بالغ و عاقلی بودند، چنین تهور و شجاعتی که در وجود حضرت خدیجه (س) بوده که برای اصول و ارزش های والای انسانی که در اسلام تجلی یافته است استقامت کردند، قابل توجه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در پایان گفت: اگر کسی به دنبال حق مداری حقیقی باشد این فقط در اسلام دیده می شود و در دین مبین اسلام چنین الگوهایی بسیار دیده می شود./857

ارسال نظرات