۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۳۶۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بهره مندی از کار تبلیغی روحانیان و مبلغان دینی برای مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمنان ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مرزی بودن استان اردبیل را با 380 کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان یادآور شد و گفت: برای رفع آسیب‌ها و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مرزی بهره مندی از روحانیان مستقر و طرح هجرت برای تبلیغ مسائل دینی ضروری است.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های تبلیغی و ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگ دینی و توسعه آن در سطح کشور، طی حکمی از سوی حضرت امام (ره) سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ تأسیس شد.

 

وی وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی را تبلیغ ارزش های اسلامی و تلاش برای از بین بردن آسیب های دینی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: در فرازی از حکم حضرت امام خمینی )ره) در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به این امر تاکید شده است که  تبلیغات که همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است از اصول بسیار مهم اسلام عزیز است و سازمان تبلیغات اسلامی به این امر باید توجه ویژه ای داشته باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، مبارزه با جنگ نرم را از دیگر وظایف تبلیغات اسلامی به خصوص در سال های اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: هوشیاری و دقت در خنثی سازی تهدیدات دشمن در جنگ نرم بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: در مقابله با جنگ نرم نبایستی منفعلانه عمل کرد چرا که عاملان تهدید نرم از انواع تبلیغات، فنون مجاب سازی روش های نفوذ اجتماعی و عملیات روانی به منزله روش های تغییر نگرش ها، باورها و ارزش های جامعه هدف استفاده می‌کنند.

 

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: انجام تبلیغات هوشمندانه، سریع با قدرت منطق و اندیشه و احاطه ذهنی بر مخاطبان جنگ نرم می تواند یکی از روش های مقابله باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه خاطر نشان کرد: مسؤولان این اداره فرهنگی باید تا حد ممکن منش و شیوه تبلیغ بزرگان دین را الگو و اسوه خود قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام ستوده، افزود: همه ما مفتخریم که در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی خدمت می‌کنیم و باید بیش از پیش در تحقق اهداف این مجموعه تلاش کنیم.

 

وی به گستردگی تعاملات و همکاری این اداره در زمنیه های مختلف اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن انقلاب است و کارکنان آن هر کجا که کمکی لازم باشد باید آماده خدمت‌رسانی باشند.

 

حجت‌الاسلام ستوده، اضافه کرد: دشمن امروزه ایمانمان را نشانه گرفته و در همه صحنه‌ها بیدار و فعال است پس نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم.

 

وی با اشاره به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی بر تقویت روح عبودیت الهی، دفاع از اصول اسلام و نظام اسلامی و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی تاکید کرد.

 

حجت الاسلام ستوده در ادامه مرزی بودن استان اردبیل را با 380 کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان یادآور شد و افزود: برای رفع آسیب‌ها و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال همجواری با کشورهای اطراف و کاهش زهر ناشی از تبلیغات مسموم رسانه‌های آنها ما روحانیان مستقر و طرح هجرت را در بحث تبلیغ مسائل دینی در این مناطق مدنظر قرار دادیم.

 

وی بیان کرد: بیش از 750 روحانی به صورت مستقر و 160 روحانی نیز در قالب طرح هجرت در مناسبت‌های مختلف به مناطق محروم، روستایی و مرزی اعزام می‌شوند تا کار تبلیغ دینی را انجام دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یکی از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی را توجه به مسائل قرآنی اعلام کرد و گفت: بیش از 160 موسسه و 400 خانه‌ قرآنی با 5 هزار مربی در تبیین و روشنگری مسائل کلام وحی الهی ورود پیدا کرده و در سطح استان با برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن در بخش تلاوت، تفسیر و انتقال مفاهیم قرآن و آموزه‌های دینی تلاش می‌کنند.

 

حجت الاسلام ستوده ادامه داد: هزار و 400 مداح و هزار و 350 هیأت مذهبی و تشکل دینی در استان اردبیل در حوزه فعالیت‌های تبلیغات اسلامی و دینی انجام وظیفه می‌کنند که در این شرایط خطیر حمایت از این مجموعه‌ها ضروری به نظر می‌رسد./937/202/ب3

ارسال نظرات