۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۳۸۷۴۰
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

ولنگاری فرهنگی در تصمیم گیری ها و موضع گیری ها مشهود است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان با تأکید بر این که دشمن به تهاجم فرهنگی روی آورده است، گفت: ابزار این تهاجم شبکه های ماهواره، فضای مجازی و سایت ها هستند، هدف دشمن زدن مبانی اعتقادی و ارزش های انقلابی است که ریشه و اساس انقلاب اسلامی محسوب می شود.
آیت الله سید احمد خاتمی آیت الله خاتمی آیت الله خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتقادات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر وجود ولنگاری فرهنگی در کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران بیش از آن که صبغه سیاسی یا اقتصادی داشته باشد صبغه فرهنگی دارد.

 

وی افزود: انقلاب فرهنگی ریشه دیگر انقلاب ها است از این رو انقلاب بزرگ الهی را که قرآن نامش را بعثت می گذارد با «یتلوا علیم آیاته» و تزکیه و تعلیم شروع می شود؛ بنابراین مسأله انقلاب فرهنگی را باید جدی بگیریم، به همان میزانی که حرکات مثبت فرهنگی تحول به سمت رشد ایجاد می کند به همان اندازه تحولات منفی فرهنگی در آسیب رساندن به انقلاب تأثیرگذار است.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب از همان سال های آغاز رهبری مسأله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مطرح کردند، اظهار داشت: ایشان اخیرا نیز ولنگاری فرهنگی را مطرح کردند، این ها عبارات گوناگونی از یک خطر جدی است.

 

وی ادامه داد: این خطر آسیب رساندن فرهنگی به انقلاب اسلامی است، این حقیقی است که دنیای استکبار به این رسیده که با تهاجم سیاسی و تهاجم نظامی نمی تواند با انقلاب بزرگ اسلامی طرف شود؛ خود دشمنان اعلام کردند ساختار جمهوری اسلامی به گونه ای است که دخالت نظامی جواب نمی دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دشمن به تهاجم فرهنگی روی آورده است، ابراز داشت: ابزار این تهاجم شبکه های ماهواره، فضای مجازی و سایت ها هستند، هدف دشمن زدن مبانی اعتقادی و ارزش های انقلابی است که ریشه و اساس انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

وی عنوان کرد: می بینیم حدود یک سال اخیر مقام معظم رهبری مدام بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید دارند و حتی سخنرانی امسال مرقد امام در 14 خرداد منشور انقلابی بود که انقلابی بودن و انقلابی ماندن چیست و شاخص ها کدام است.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مسأله ولنگاری فرهنگی که در بسیاری عرصه ها از جمله تصمیم گیری ها، موضع گیری ها، پوشش ها، گویش ها و سبک زندگی اثرگذاشته و در تمامی این موارد ولنگاری فرهنگی مشهود است.

 

وی اضافه کرد: در این عرصه همه از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه های علمیه، روحانیت، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، آموزش و پرورش مسؤول هستند، دولت و نظام اسلامی باید در خدمت رشد فرهنگی باشد و با این ولنگاری فرهنگی مقابله کند؛ این که می گوییم دولت باید مقابله کند به معنای این نیست که دولت مستقیم وارد عرصه شود بلکه سیاست گذاری ها باید به سمت مقابله با ولنگاری های فرهنگی باشد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات