۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۱۳۶
آیت الله مجتهد شبستری:

برخی ولایتمداری را در شعار خلاصه کرده اند/ رهنمودهای رهبر انقلاب ضامن موفقیت های منطقه

امام جمعه تبریز رهبر معظم انقلاب را مصداق بارز آیه «إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتاً لِلّهِ حَنِيفاً» دانست و گفت: تمام موفقیت ها و توفیقات منطقه به برکت رهبر انقلاب و هدایت‌های ایشان حاصل شده و تبعیت از ولایت‌فقیه باید در عمل باشد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای اطلاعاتی قرارگاه منطقه‌ای سپاه عاشورا، اظهار داشت: بعد از پذیرش قطعنامه 598، رژیم صدام به طمع افتاد و با بسیج منافقین کوردل به دنبال حمله دوباره به ایران افتاد.

 

وی با بیان اینکه دشمن خیال باطل غافلگیری نیروهای کشور را در سر می‌پروراند، ادامه داد: به دنبال بیانیه مقام معظم رهبری و همراهی ائمه جمعه دشمن و منافقان شکست سختی را خوردند و بسیاری از دشمن در این جریان اسیر و کثیری از آن‌ها به هلاکت رسیدند و مرصاد یکصد و چهارمین عملیات و آخرین عملیات در جنگ از سوی نیروهای کشور بود.

 

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه اقتدار ملت و کشور ایران در جریان عملیات مرصاد به دشمن برای بار دیگر ثابت شد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در حقیقت یک مجاهد حقیقی در عرصه، فرهنگ، اقتصاد، سیاست و به‌ ویژه در عرصه نظامی بود و در طول جنگ رهبر انقلاب اغلب در جبهه‌ها حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران با وجود جراحت‌ها با رهبر معظم انقلاب در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند، ادامه داد: بنده بارها که در جبهه‌های جنگ حضور داشتم، امام خامنه‌ای را در آنجا دیدم، اینکه امام راحل ایشان را یک شخصیت جامع می‌دانستند بی‌ربط نبود و از شناخت امام از ایشان نشأت داشت.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه امام راحل در جریان بمب‌گذاری و جراحت رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: این بیانیه امام راحل نشان دارد که مقام معظم رهبری یک شخصت جامع است و باعث شد مردم نیز به ابعاد شخصیتی ایشان واقف شدند، حتی دشمنان این نظام و انقلاب نیز به این امر وقف دارند.

 

وی با اشاره به حوادث دانشگاه تهران و فتنه 88، ادامه داد: در جریانات مختلف کشور شاهد درایت‌های رهبری بودیم، امروز در شرایط سخت اقتصادی نیز شاهد مدیریت دقیق ایشان و طرح راهبرد مهم اقتصاد مقاومتی هستیم، اقتصاد مقاومتی راهکار بومی حل مشکلات کشور است و امید است محقق شده و در حد شعار باقی نماند.

 

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه از برجام نتیجه نگرفتیم و از اول هم از سوی رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی‌ شده بود، خاطرنشان کرد: بارها گفته شد که آمریکا عهدشکن است و رهبر انقلاب این پیش‌بینی را کرده بود که تحریم‌ها رفع نخواهد شد، بنابراین حل مشکلات اقتصادی و تورم تنها در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور است.

 

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا، ادامه داد: با توجه به نامه‌های کثیری که از سوی جوانان اروپا ارسال می‌شود، می‌توان گفت نامه‌های رهبر معظم انقلاب بسیار مؤثر و تأثیرگذار بود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از سوریه، عراق و لبنان تصریح کرد: خود بنده از حیدرالعبادی شنیدم که اگر حمایت نظام جمهوری اسلامی و سپاه قدس نبود داعش تا بغداد آمده بود، وی این مقاومت را مرهون رهبر و حمایت‌های ایشان می‌دانست.

 

وی با بیان اینکه توفیقات حزب‌الله لبنان به برکت جمهوری اسلامی است و در حقیقت اگر عراق و سوریه سقوط می‌کرد در حقیقت هدف بعدی ایران اسلامی بود و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران خطر گروهای تکفیری در منطقه رفع شد و جزئی ضعیف از این گروها در منطقه ماند و داعش رو به انقراض و استیصال است.

 

آیت‌الله شبستری رهبر معظم انقلاب را مصداق بارز آیه «إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتاً لِلّهِ حَنِيفاً» دانست و خاطرنشان کرد: تمام توفیقات منطقه همه به برکت رهبر انقلاب و هدایت‌های ایشان بود، تبعیت از ولایت‌فقیه باید در عمل باشد، شعار و نام بردن از رهبر انقلاب در جلسات کافی نیست.

 

وی با اشاره به علاقه رهبر انقلاب به آذربایجان، تصریح کرد: بعد از استقبال مردم از امام راحل در بازگشت به کشور، استقبال مردم آذربایجان از رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین بود، این نشان از عشق و اقبال خاص مردم آذربایجان به رهبر انقلاب و ولایت فقیه است./854/202/ب2

ارسال نظرات