۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۴۲۷۳۷
هفتم شهریورماه در چهارمحال و بختیاری؛

مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می شود

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هفتم شهریورماه امسال با حضور برترینهای مرحله قبل در محل اداره امور قرآنی این استان برگزار می ‌شود.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از اعلام زمان برگزاری آزمون مرحله دوم یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در این استان خبر داد و گفت: در مرحله نخست یازدهمین دوره آزمون ‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 110 نفر در این استان در این آزمون‌ شرکت کردند که از این تعداد 85 نفر را بانوان و25  نفر را آقایان تشکیل می ‌دادند.

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مرحله نخست این آزمون جمعه 24 اردیبهشت‌ماه در شهرکرد برگزار شد که بر اساس آن 61 حافظ قرآن پذیرفته شدند که از این تعداد 46 نفر را بانوان و 15 نفر را آقایان تشکیل می ‌دادند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هفتم شهریورماه امسال با حضور برترینهای مرحله قبل در محل اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می ‌شود.

پرتوی با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال ‌های گذشته تدابیری اندیشیده شده تا همه حافظان راه یافته به مرحله دوم در استان آزمون ‌دهند، ابراز داشت: سالهای گذشته در استان ‌هایی که داور نبود یا جمعیت راه‌یافتگان زیر 30 نفر بود، حافظان باید به نزدیک‌ترین استان همجوار می ‌رفتند و آزمون می ‌دادند اما امسال داوران به استان ‌های مختلف اعزام می ‌شوند و راه‌یافتگان می ‌توانند در استان خود محفوظات خود را ارائه دهند و پس از آن داوری صوت و لحن در تهران و با حضور اساتید مجرب صورت می ‌گیرد.

وی گفت: آزمون ‌های طرح‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم هر سال در چهار مرحله به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

پرتوی همچنین از آغاز ‌نام نویسی دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم در شهرکرد خبر داد و افزود: نام نویسی تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، تعمیق ارتباط دانش آموختگان با قرآن و آشنایی آنان با فنون و روش ‌های نوین علمی و تخصصی تدریس و آموزش تجوید و فراگیری روش ‌های جذب هر چه بیشتر مشتاقان فراگیری قرآن است و بعد از پایان دوره با همکاری اداره امور قرآنی استان سعی خواهد شد نظام یکپارچه و هماهنگ در آموزش ‌های عمومی و تخصصی تجوید قرآن در سطح شهرستان شهرکرد پیاده شود.

پرتوی افزود: این دوره شامل ۵۴ جلسه آموزش حضوری و ۱۶ ساعت آموزش غیرحضوری است و دروس دوره شامل، روش تدریس و تجوید تکمیلی قرآن، فنون معلمی و روانشناسی تربیتی، آشنایی با علوم قرآنی، اخلاق و تربیت اسلامی، احکام عمومی و احکام تخصصی قرآنی است و به کسانی که در آزمون ‌های پایان دوره موفق شوند گواهینامه‌ اعطا خواهد شد.

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری  تصریح کرد: کسانی می ‌توانند در این دوره نام نویسی کنند که دارای گواهی پایان دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(سطح۳) و قرائت قرآن(سطح ۵) باشند و سابقه تدریس در دوره‌های قرائت قرآن داشته باشند./303/9457/ب1

ارسال نظرات