۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۴۴۲۴۸
پیشکسوت و فعال قرآنی استان چهارمحال و بختیاری:

بزرگترین آفت برای نظام اسلامی دور شدن قرآن از متن خانواده است

پیشکسوت و فعال قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، دور شدن قرآن از متن خانواده ها و جامعه با ترویج شبکه های ارتباطی را آفتی بزرگ برای نظام اسلامی دانست و گفت: متأسفانه برخی از فعالیتهای قرآنی برای خود قرآن نیست، برای امتیاز، رتبه و پست و مقام است و این مایه تأسف است.
اسد الله مجدزاده

اسد الله مجدزاده، پیشکسوت و فعال قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از فعالیتهای قرآنی قبل و بعد از پیروی انقلاب اسلامی سخن گفت و قرآن را محور همه فعالیتها و سخنان خود در طول سالهای زندگی، عنوان کرد.

وی اظهار داشت: از ۱۳ سالگی یعنی سال ۱۳۴۱ با تلاشهای معلم و استاد بزرگوارم حاج عباسعلی برهانی پور که واقعا دارای ضمیری روشن بود و دوست شهیدم، شهید رحمان استکی، در دبیرستان، گروه مذهبی را راه اندازی کردیم و به علت مخالفت های زیاد مدیر مدرسه در آن زمان کلاس های آموزش قرآن در خانه معلم مان برگزار می شد، با قرآن مأنوس شدم و بعد از گذشت مدتی با پیشنهاد آقای برهانی پور در مراسم صبحگاه قرآن تلاوت می کردم و شهید استکی ترجمه آن را می خواند.

پیشکسوت و فعال قرآنی چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیتهای قرآنی آن زمان که با وحشت، اضطراب، تهدید و دستگیری از سوی ساواک، انجام می گرفت را تا پیروزی انقلاب ادامه دادیم و روز ۲۲ بهمن ۵۷ ساختمان امور تربیتی آموزش و پرورش شهرکرد را مرکز امور قرآنی قرار داده و تابلوی مکتب قرآن شهرکرد را بر سر درب آن نصب کردیم و این مکان نخستین مؤسسه قرآنی، انقلابی این استان شد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب فعالیت ها و آموزشهای قرآنی آغاز شد و دیری نپایید که گرفتار گروهک های ضد انقلاب شدیم و مجبور بودیم در مناظرات آنها شرکت و با آیات قرآنی از انقلاب و اسلام دفاع کنیم.

مجدزاده با تأکید بر اینکه محوریت فعالیتها و سخنان بنده در طول سالهای زندگی ام، قرآن بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از قرآن سرچشمه گرفت، ادامه مبارزات هم با قرآن بود، پیروزی با قرآن، بعد از پیروزی، مبارزه با گروهکهای محارب و منافقین با قرآن، پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی با قرآن بود و اگر خواهان نصرت و پیروزی در زمان حال و آینده هم هستیم باید پیرو مکتب حیات بخش قرآن و عترت باشیم.

وی با اشاره به رشادتها و ایثارگریهای فعالان قرآنی زمان انقلاب افزود: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی کلاسهای قرآن مرتب برگزار می شد و قاریان و دانش آموختگان همین کلاسهای قرآن به میدانهای جنگ اعزام می شدند، حاصل این تلاش ها تقدیم ۱۷ شهید از مکتب قرآن شهرکرد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآن در چهارمحال و بختیاری، استفاده از پیشکسوتان قرآنی، حضور وزرا، مسؤولان ادارات و نهاد های دولتی، استانداران، بخشداران و رجال سیاسی کشور در برنامه های قرآنی، آن هم نه در وقت اداری بلکه در طول زندگی روزانه خود، برگزاری دوره های قرآن آموزی و بیان تفسیر و مفاهیم قرآن در ادارات را از راه های انس با قرآن و عمل به مفاهیم قرآن دانست.

مجدزاده با اشاره به نقطه ضعف و تهدید فعالیت های قرآنی در زمان حال ادامه داد: برخی از برنامه ها و نه همه فعالیتهای قرآنی که از سوی فعالان و نخبگان قرآنی و حافظان و قاریان انجام می‌شود، متأسفانه برای خود قرآن نیست، برای امتیاز، رتبه و پست و مقام است و این بزرگترین تهدید برای فعالیتهای قرآنی است.

وی دور شدن قرآن از متن خانواده ها و جامعه با ترویج شبکه های ارتباطی را آفت دیگر فعالیت های قرآنی دانست و گفت: همزمان با تأسیس اداره تبلیغات اسلامی در استان، مؤسس نخستین کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی بودم و به مدت ۱۳سال یعنی تا سال ۱۳۷۴ به صورت شبانه روزی مشغول به انجام فعالیت های قرآنی در کانون قرآن بودم.

وی افزود: بعد از سال ۷۴ بنا به ضرورتِ فعالیت در محیط دانشگاه ها برخود واجب دانستم در محیط دانشگاه به ادامه فعالیتهای قرآنی بپردازم و از سال ۷۴ تاکنون در محیط دانشگاه مشغول هستم.

مجدزاده با تأکید بر اینکه دوری از قرآن و به حاشیه رفتن قرآن در زندگی نتیجه اش، رفتن به سمت فنا و نابودی است، ابراز داشت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: هنگامی که ابر فتنه ها روی سر شما سایه گستراند، دست به دامان قرآن بزنید و امروز ما گرفتار فتنه در کل دنیا هستیم، دور تا دور کشور ما را فتنه فراگرفته، حتی در خود کشور ما فتنه وجود دارد و دلیل آن تنها و تنها فراموشی و دوری از قرآن است.

وی با اشاره به اینکه دوستی با قرآن صرف تربیت چند حافظ و تشکیل چند کلاس روخوانی و روانخوانی برای عده معدودی نیست، خاطرنشان کرد: دوستی و انس با قرآن یعنی نفوذ آیات قرآنی در متن زندگی خانواده ها و جامعه و نفوذ قرآن و مفاهیم قرآنی در ادارات و در بین مسؤولان تا سبب شود از وجود مفساد اخلاقی و اقتصادی جلوگیری به عمل آید.

استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآن در چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: قرآنی که در طول زندگی بشر و در طول انقلاب اسلامی این همه معجزه آفریده و عظمت به وجود آورده است، چرا امروز محتوای آن در حال رکود به سر می برد؟! چرا باید فعالان قرآنی و پیشکسوتان قرآنی همچون بنده حقیر، که روزی هزاران شاگرد قرآنی و انقلابی تربیت می کردیم، باید یکه و تنها در گوشه ای بنشینیم، که چرای این سؤال جواب بسیار دارد.

گفتنی است، اسدالله مجد زاده، متولد ۱۳۲۸ دارای لیسانس رشته علوم و معارف اسلامی و مدرک تخصصی مونتاژ تجهیزات تکنولوژی و مکانیک ماشین الات کشاورزی، سابقه فعالیت در شورای اسلامی شهر شهرکرد، دادگاه انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و چند مأموریت فرهنگی و قرآنی به خارج از کشور را داشته است و برای تلاوت قرآن در محضر رهبر معظم انقلاب مورد تشویق ایشان قرار گرفته است./302/9457/ب1

ارسال نظرات