۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۴۳۰۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مساجد قلب تپنده اسلام در ترویج مبانی دینی هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بيان اين‌که کارکرد تبلیغی مسجد بسيار والا است، گفت: در اسلام مسجد اهميت بسيار زيادي داشته و قلب تپنده حيات اسلام است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره برترین‌های مساجد مازندران با اشاره به این که مساجد و اماکن مذهبی در طول تاریخ خدمات قابل توجهی به اسلام و قرآن کردند که امروزه در جامعه قابل مشاهده است، افزود: رشد و پرورش نیروی‌های اسلامی و انقلابی را مدیون مساجد هستیم و همه ما از درون مساجد و اماکن مذهبی وارد جامعه شدیم.

وی افزود: مسجد مهمانخانه خدا در زمين، جايگاه نزول خيرات آسماني و تجلي گاه بهشت خدا در زمين است و چشمه زلال مبارزه بر ضد باطل در طول تاريخ از مسجد جوشيده و مسجد همواره مشعل فروزان قيام بر ضد شيطان ها و طاغوت بوده است.

استاد حوزه علميه مازندران با اشاره به جايگاه مسجد در اسلام گفت: مسجد در اسلام اهميت بسيار زيادي دارد و قلب تپنده حيات اسلام بوده به گونه‌اي که 28 مورد در قرآن از آن ياد شده است.

حجت الاسلام علیزاده مسجد را به عنوان پايگاه ديني، كانون وحدت اسلامي و محلي براي رشد و تكامل انسان ها معرفي كرد و افزود: به بركت جمهوري اسلامي، مساجد بعد از انقلاب با قبل از آن قابل مقايسه نيست و اكنون مساجد كانون حركت ها، خيزش ها و جنبش ها هستند و بيداري اسلامي نيز از مساجد سرچشمه مي گيرد.

عضو شورای فرهنگ عمومیی مازندران تصريح كرد: مسجد دل آدمي را زنده نگه مي دارد و از وسوسه هاي شيطان دور مي كند و هر كس كه به مسجد احترام بگذارد، پيامبر گرامی(ص) او را با لبخند ملاقات مي كند.

مدیر کل اوقاف مازندران به كاركرد هاي مسجد در جامعه اسلامي اشاره كرد و ادامه داد: از صدر اسلام و زمان پيامبر(ص)، مسجد كانوني براي مشورت و همفكري به حساب مي آمد و همچنين مسجد به عنوان محل تعاون، كمك و رفع مشكلات مردم است.

حجت الاسلام علیزاده مسجد را پيوندگاه سياست و دين عنوان کرد و افزود: بعضي ها معتقدند كه مسجد محل عبادت است و جايي براي سياست نيست، اما اين اعتقاد با الگوهاي ديني ما مخالف است.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مسجد جايگاهي براي تعليم و تربيت است و آن هايي كه در مسجد تربيت مي شوند، به یقین براي مردم دلسوز هستند و اين چنين افرادي بايد در جامعه عهده دار مسؤوليت ها باشند.

وي رفتن مسؤولان به مساجد را سبب ايجاد خوش بيني در مردم نسبت به نظام تلقي كرد و گفت: مسجد به عنوان جايگاهي براي انجام يك واجب الهي نبايد به راحتي كنار گذاشته شود و نقش آن را در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس ناديده گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران مهمترين كاركرد مسجد را عبادت خواند و نقش آموزشي و تربيتي آن را نيز با اهميت جلوه داد و خاطرنشان كرد: شهداي ما كه بهترين انسان هاي روي زمين بودند، تربيت شدگان همين كانون و پايگاه ديني هستند و ديديم كه به راحتي تسليم نقشه هاي دشمن نشدند.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: مسجد يك سنگر است و منبر و محراب آن هر دو بيدار كننده و آگاهي بخش است و ما بايد دست به دست هم بدهيم و مسجد را ارج بنهيم و به درستي از اين مكان مقدس بهره ببريم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مسجد را پايگاه اسلام دانست و با بیان این که انقلاب اسلامي برآمده از مسجد است که تمثال جامع معارف الهي در روي زمين است، بيان داشت: مسجد محلي براي خلوت با خدا و دوست يابي مؤمنان است.

حجت الاسلام علیزاده با بيان اين که مساجد در اسلام منشأ بسياري از تحولات اجتماعي هستند، گفت: پيامبراسلام(ص) با ساخت نخستین مسجد به مسلمان و مردم جهان نشان دادند که دين اسلام يک ديني اجتماعي است و مسجد يک مکان اجتماعي و منشا تحولات و نهضت هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و مذهبي در طول تاريخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مساجد موجب انس بيشتر انسان ها بايکديگر مي شود؛ گفت: مسجد محل آگاهي دهي به مردم است و آنچه در طول تاريخ موجب اتحاد و مبارزه بامستکبران شده است مسجد است.

وی با بيان اين که هدف دشمنان انزواي انسان هاي دين مدار است گفت: مسجد مهم ترين روش مقابله با اين حربه دشمنان است چرا که مساجد بر خلاف کليسا مهم ترين عامل پوياي جامعه اسلامي و جهان اسلام هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که اماکن مذهبی در حفظ دین و ارزش‌های اسلامی نقش قابل توجهی ایفا کردند، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از مساجد و اماکن مذهبی آغاز شد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که نگاه اسلام و قرآن به مساجد نگاهی راهبری است، ادامه داد: ظرفیت‌های عظیم فکری و فرهنگی در مساجد وجود دارد که همه مسؤولان این حوزه باید آنها را شناسایی و در جامعه به‌کارگیری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران مسجد را یک بنگاه فرهنگی، دینی و انقلابی دانست و عنوان کرد: مساجد محل عبادت خداوند است و حفظ نظام جمهوری اسلامی، ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای نظام در اماکن مذهبی محقق می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باید از جناح بازی‌های سیاسی در اماکن مذهبی و مساجد پرهیز شود، تصریح کرد: مسجد باشگاه و بنگاه سیاسی نیست که در آن از جناح خاصی حمایت شود.

وی با اشاره به این که در ایام انتخابات امسال به هیچ جریان سیاسی اجازه تبلیغات و برگزاری سخنرانی‌های سیاسی در بقاع متبرکه مازندران داده نشد، گفت: مساجد محل تبلیغ دین، ارزش‌های دینی، اسلام، قرآن، خدمت‌رسانی به مردم و حمایت از ولایت فقیه است./950/202/ب2

ارسال نظرات