۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۴۶۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در قزوین:

تعداد وقفهای بعد از انقلاب‌اسلامی در استان قزوین رشد خوب و مطلوبی داشته است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در استان قزوین گفت: با توجه به بررسیهای صورت گرفته تعداد وقفهای بعد از انقلاب‌اسلامی در استان قزوین رشد خوب و مطلوبی داشته که نشان از ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اینکه جمعیت باشکوه در آستان مقدس امامزادگان برای مراسمات و برنامه‌های مختلف در طول سال حضور دارند، گفت: باید تلاش شود فضا و مکان مطلوب برای بهره‌مندی و استفاده معنوی بیشتر مردم فراهم شود.

 

تعداد وقف‌های بعد از انقلاب‌اسلامی در استان قزوین رشد خوب و مطلوبی داشته است

حجت الاسلام عادل ابراز کرد: با توجه به بررسیهای صورت گرفته تعداد وقف‌های بعد از انقلاب‌اسلامی در استان قزوین رشد خوب و مطلوبی داشته که نشان از ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

این کارشناس فرهنگی افزود: در حوزه وقف اقدامات در راستای قوانین در سطح مطلوب انجام می‌شود و بن‌بستی وجود ندار و وجود نورانی ائمه اطهار(ع) کشور را سراسر نور کرده و بقاع متبرکه که جایگاه حضور امامزاده‌ها هستند پناهگاه بی‌پناهان و دارالشفای دردمندان است.

 

افزایش فضا‌های فرهنگی در استان

وی با توجه به اینکه تعاملات خوبی در استان قزوین وجود دارد، بیان کرد: باید تلاش شود ارتباط با مسؤولان دستگاه‌های اجرایی به صورت گسترده برقرار شود چرا که احیای موقوفات مورد اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در استان یزد گفت: در سال 91 تعداد موقوفه استان یزد 17 موقوفه بود که طی سال گذشته این تعداد به 70 مورد موقوفه جدید افزایش یافت که نشان‌دهنده تأثیر اقدامات ترویجی در استان است./853/303/ب3

ارسال نظرات