۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۴۴۵۹۱
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

40 نفر از حافظان قرآن استان قم تجلیل شدند

40 نفر از بین 5هزار حافظ قرآن استان قم که در سال گذشته در آزمون اداره اوقاف بهترین نتیجه را کسب کردند با حضور آیت الله حسینی بوشهری تجلیل شدند.
طرح ملي حفظ قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات امام زاده سیدعلی قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم و حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به ایراد سخن پرداختند.

شایان ذکر است در این مراسم تعداد زیادی از حافظان قرآن کریم دختر و پسر و مربیان آن ها حضور داشتند؛ غالب حافظان قرآن در این مراسم کودکان و نوجوانان بودند که در طول سال گذشته موفق به حفظ دو جزء تا کل قرآن شده بودند.

تعداد 5 هزار نفر سال گذشته در کلاس های حفظ قرآن اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قم شرکت کردند که از این میان بیش از 2هزار 500 نفر در آزمون آخر دوره اسفندماه 94حضور داشتند و اکثر افراد نیز نمره قبولی را با نمره بالای 70 درصد کسب کردند.

طریقه امتیاز دهی به این صورت بود که افراد در امتحان کتبی به دنبال کسب بهترین نمره از صد نمره بودند و در امتحان شفاهی نیز شرکت کردند که میزان حفظ 80 نمره و صوت و لحن و رعایت تجوید هرکدام 10 نمره داشت و در پایان با جمع دو امتحان معدل گیری شده و افراد برتر مشخص شدند.

گفتنی است، تعداد 40 نفر از برگزیدگان آزمون اسفندماه سال گذشته به قید قرعه جوایز ده ملیون، پنج میلیون و سه میلیون ریالی اداره اوقاف و امورخیریه را از دست آیت الله حسینی بوشهری تحویل گرفتند./1330/پ203/ی

ارسال نظرات