۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۸۰۵
استاد حوزه علمیه:

رسانه حوزوی باید در جهت تحقق مطالبات رهبر انقلاب حرکت کند

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به اینکه قدم برداشتن در جهت مطالبات رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه یک رسانه حوزوی باشد، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب درباره تحول در حوزه و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه باید مورد توجه رسانه‌های حوزوی قرار گیرد.
حجت الاسلام سید موسی موسوی

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته های معارف و تبلیغ و فقه و اصول حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مثبت اخبار خبرگزاری‌ها و اطلاع رسانی های خوب حوزوی مختصر و مفید بودن مطالب است، ابراز داشت: امروزه در خبرهایی که اتفاق می‌افتد ما اگر بنای بر گسترده گویی داشته باشیم مخاطب حال و حوصله مطالعه را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از امتیازهایی که رسانه های حوزوی می‌توانند داشته باشند این است که بحث را موضوع محور مطرح می‌کند و کارشناس به صورت مختصر در چند پاراگراف مطالب را می‌گوید که بدون کم و کاستی در حرف‌ها و مطالب به مخاطب منتقل می‌شود.

در اطلاع رسانی ها هیچ ملاحظه کاری نباشد

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: وقتی نگاهی را یک کارشناس در حوزه ای مطرح می‌کند نکته نظر او باید به همان شکل که گفته می شود منتقل شود، چون نکته نظر هایی که کارشناسان در موضوعی می‌گویند از روی دلسوزی، تجربه و دانشی است که دارند، این هم یک امتیاز مثبتی است که هیچ ملاحظه کاری در ارائه مطالب وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عدم جهت گیری خاص سیاسی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک رسانه خوب باید داشته باشد، اظهار داشت: در اطلاع‌رسانی‌ها نباید جهت گیری خاصی در مطالب ارائه شده مدنظر باشد و صرفاً هدف اطلاع بخش‌های مختلف حوزه برای ارتقا و تعالی حوزه و حوزویان باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به اینکه قدم برداشتن در راستا‌ی مطالبات رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه یک رسانه حوزوی باشد، بیان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب در باره تحول در حوزه و جلسات رهبر معظم انقلاب با مجمع نمایندگان درباره انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه نکاتی بودند که خبرگزاری‌های شاخص حوزوی باید روی این موارد مانور می‌دادند.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، تحول از بالا نمی‌تواند اتفاق بیفتد، انقلابی ماندن باید در بدنه حوزه اتفاق بیفتد که افراد بالا دست مانند مدیران و مسؤولان متوجه شوند حرکتی در حوزه‌ها در حال اتفاق است، در مورد انقلابی ماندن هم باید بدنه حوزه اقدام به کاری کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین فعالیت‌های خبرگزاری‌های حوزوی، منعکس کردن حرف دل حوزه‌ها است، تصریح کرد: در مدارس ممکن است طلاب درباره تحول در حوزه و انقلابی ماندن ایده داشته باشند ولی جایی منعکس نشود؛ بنابراین باید این مطالب از زبان کارشناسان در جایی مطرح شوند و دغدغه های طلاب را بیان کنند./875/ت302/ب1

ارسال نظرات