۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۴۷۶۷۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

ضرورت پرداختن به ایام غدیریه جهت اثبات حقانیت اهل بیت/ غدیر مقدمه ظهور حضرت حجت است

کارشناس دینی رسانه ملی در مراسم رونمایی از پرچم غدیر گفت: ایام غدیریه شامل اتفاقات و حقایق فراوانی است که می توان با پرداختن به آن ها حقانیت اهل بیت(ع) را اثبات کرد؛ غدیر باید همچون اربعین در جامعه پر رنگ شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد عصر شنبه در مراسم رونمایی از پرچم غدیر به سخنرانی پرداخت و با اشاره این که تمامی انبیاء الهی مقدمه ای برای بعثت پیامبر آخرالزمان، حضرت محمد(ص) بوده اند، گفت: رسول مکرم اسلام(ص) میوه شجره انبیاء است.

امیرمؤمنان(ع)، تجلی حقیقت وجود پیامبر اکرم(ص) است

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: تجلی حقیقت وجود پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) است؛ رسول خدا(ص) 23 سال خون دل خوردند و 80 جنگ را پشت سر گذاشتند اما خداوند متعال به ایشان می فرماید که اگر جانشینی علی بن ابی طالب(ع) را اعلام نکنی، رسالتت را انجام نداده ای.

وی ادامه داد: اسلام بدون حضرت علی(ع) اسلام نیست؛ در عید غدیر است که دین کامل شده و والاترین نعمت الهی بر بشریت داده می شود که این نعمت، تعیین جانشین آخرین پیامبر الهی است؛ هر کس امیرمؤمنان(ع) را قبول نداشته باشد، مسلمان نیست.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: دربحث تفسیر، بیشترین آیات راجع به اهل بیت(ع) است؛ در کتاب سفینة البحار آمده که یک معراج پیامبر اکرم(ص) علنی بوده و 120 عروج ایشان به صورت غیر رسمی بوده است.

اشاره به اهمیت ولایت حضرت علی(ع) در معراج

وی خاطرنشان کرد: عمده روایاتی که درباره معراج ذکر شده، به صحبت های رسول اکرم(ص) و خدا درباره حضرت علی(ع) اشاره دارد؛ در این معراج ها کسی جز خداوند متعال و پیامبر نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بیان داشت: خداوند متعال در این دیدارها می توانست به اهمیت نماز و روزه یا واجبات دین بپردازد، اما ولایت علی بن ابی طالب(ع) را از همه مهمتر می داند.

وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) شخصیتی بود که جای پیامبر اکرم(ص) خوابید و جان ایشان را نجات داد؛ در تمامی جنگ ها در کنار رسول خدا(ص) بود و هیچ کس جز ایشان نمی توانست در خیبر را از جا بکند.

مگر می شود اسلامی که کوچکترین امور زندگی حکم دارد، برای جانشینی آخرین پیامبر حکمی نداشته باشد؟

کارشناس دینی رسانه ملی تأکید کرد: اسلامی که برای بهداشت، ناخن گرفتن، مسواک زدن و کوچکترین امور زندگی حکم دارد، مگر می شود درباره ولایت هیچ حکمی صادر نکرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) 30 روز می خواهد برای عبادت به کوه برود، برای خودش خلیفه و جانشین تعیین می کند و به امیرمؤمنان(ع) می گوید که تو برای من مثل هارون به موسی هستی؛ یک چوپان هم گله خود را رها نمی کند که برخی تصور می کنند که رسول خدا(ص) برای خود جانشینی انتخاب نکرده است.

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه گفت: متأسفانه در کشورهای غیر اسلامی دنیا، علی دایی و حسین رضا زاده را بیشتر از امام علی(ع) می شناسند؛ جرجرداغ مسیحی در 26 سالگی کتابی درباره حضرت علی(ع) نوشته است در حالی که بنده هنوز نتوانسته ام یک کتاب درباره ایشان بنویسم؛ در آخرت چگونه می خواهیم پاسخگو باشیم؟

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) سه مرتبه قسم جلاله می خورند و می فرمایند که خداوند متعال روزی بالاتر از عید غدیر خلق نکرده است؛ همچنین ایشان می فرمایند که اگر کار به دست اهلش می رسید هیچ ظلم، فساد و جنایتی در جهان نبود.

غدیر مقدمه ظهور حضرت حجت است

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: ما طلاب و مبلغان باید غدیر را احیا کنیم؛ غدیر مقدمه ظهور امام زمان(عج) است؛ علمای گذشته سال ها تلاش کردند تا توانستند محرم را احیا کنند؛ تبلیغ اثر بسیار زیادی در این امر داشته و دارد.

وی به مراسم عظیم اربعین اشاره و ابراز کرد: در گذشته هزار نفر هم در اربعین از ایران به کربلا نمی رفتند در حالی که امروز میلیون ها نفر به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می روند؛ همانطور که از دهه محرم استقبال می کنیم، غدیر را هم باید پر رنگ کنیم؛ هیچ موضوعی به اندازه ولایت اهمیت ندارد، چرا که توحید، نبوت و عدل را به همراه دارد.

کارشناس دینی رسانه ملی تصریح کرد: حضرت آدم(ع) تا زمانی که برای امام حسین(ع) گریه نکرد و خدا را به جان اهل بیت(ع) قسم نداد، بخشیده نشد؛ همه انبیای الهی وقتی در کاری به مشکل بر می خوردند، به اهل بیت(ع) متوسل می شدند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در روز مباهله به پیامبر اکرم(ص) می گوید که باید فرزندان، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را با خود بیاوری؛ مگر نه این است که رسول خدا(ص) مستجاب الدعوة است، پس چرا چنین دستوری به ایشان داده می شود؟

تلاش طلاب و مبلغان برای هر چه پررنگتر شدن ایام غدیریه

سخنران و مبلغ برجسته حوزه علمیه در پایان توصیه کرد: طلاب و مبلغان در حمایت از ولایت نباید کم بگذارند؛ در ایام غدیریه مناسبت ها و اتفاقات زیادی افتاده است که به خوبی می توان به بررسی و بیان آن ها پرداخت و حقانیت اهل بیت(ع) را به اثبات رساند./840/201/ب2

ارسال نظرات