۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۸۵۰
آیت الله ممدوحی:

دشمنان به دنبال تضعیف باورهای دینی و اشاعه بی اعتمادی نسبت به حکومت دینی و ولایت فقیه هستند

آیت الله ممدوحی با اشاره به اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی در دنیا، گفت: دشمنان با ایجاد دلسردی نسبت به دین و ارزش های دینی و اشاعه بی اعتمادی نسبت به حکومت دینی و ولایت فقیه درصدد اعمال اهداف شوم خود هستند.
آیت الله ممدوحی

آیت الله حسن ممدوحی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در بستری از زمان به وقوع پیوست که کفر جهانی در اوج سلطه خود به سر می برد، سلطه ای که همه دول شرقی و اسلامی را به بند کشیده و بر تمامی امور داخلی و خارجی آنها سایه افکنده بود و کوچکترین مخالف را با شدت و سرعت تمام سرکوب می کرد.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد: از امکانات آشکار سیاسی و نظامی گرفته تا عناصر پنهان فرهنگی و اقتصادی، همه دست به دست هم داده بودند تا هر حرکت رهایی بخش را در نطفه خفه کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نیرنگ و تبه کاری، اقدامات ددمنشانه و جو ارعاب، توان مقابله را از همه سلب کرده بود در این میان ایران جایگاه امن استکبار و جزیره ثبات شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار محسوب می شد.

وی گفت: اگر باورهای دینی وجود نداشت و اگر پشتوانه روحی و معنوی اسلام در کار نبود و تربیت الهی به جان مردم گرما نمی بخشید و یأس و ناامیدی بر همه حکمفرما می شد، بدون شک بارقه امید در ایران چیزی جز روح معنوی تربیت الهی نبود.

آیت الله ممدوحی ادامه داد: روحی که به برکت حیات سیاسی اسلام در نهاد تربیتی این امت دمیده می شد و تمامی ارزش های اصیل دینی به واسطه روح توکل، توسل، خون خواهی خون پاک شهیدان کربلا، شهادت طلبی و کفر ستیزی و امید و انتظار بیمه شد.

این مسؤول ابراز داشت: زمان با تمام توان خویش در فرسایش و به فراموشی سپردن فرهنگ ها، قدرت مقابله با این باورهای مقدس الهی را نداشت، هیچ چیز نتوانست امت برومند و سرافراز اسلامی را از پا درآورد و میراث گذشتگان را از دست آنها بیرون کشید بلکه هرچه می گذشت بازوی ستم فرسوده تر می گشت و تدبیر ستمگر رسواتر می نمود.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: انقلاب اسلامی در میان امواج تلاش های گسترده استکبار جهانی درخشید و ملت انقلابی ایران به قیامی خداپسندانه دست زد، بزرگ مردی از سلاله حضرت فاطمه الزهرا(س) زمام امور را به دست گرفت و مردم را به سوی فلاح و پیروزی رهنمون کرد، سرانجام انقلاب اسلامی که انفجار نور بود درخشید و بساط ظلمت را در هم پیچید.

آیت الله ممدحی اظهار داشت: دشمنان انقلاب با وجود حقارت فراوان که از سوی انقلاب اسلامی بر آنها وارد شد کوتاه نیامده و با زیر سؤال بردن باورهای دینی، ایجاد دلسردی نسبت به دین و ارزش های دینی، اشاعه بی اعتمادی نسبت به حکومت دینی و ولایت فقیه درصدد اعمال اهداف شوم خود بودند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: ایجاد ناباوری به ارزش های دینی یکی از مهم ترین محورهای تلاش دشمنان در جهت تیره و تار ساختن آیینه فهم ملت بود، اگر مردم برای دین خود اصالت قائل نباشند و معتقدات دینی را دین ندانند و صلابت دینی خود را از دست بدهند قداست از آیین الهی حذف و انسان ها را از کلمه توحید و توحید کلمه دور خواهند شد ولی این خواب و خیالی بیش نیست و هرگز تحقق نخواهد یافت.

وی ادامه داد: باورهای راستین دینی که جوانان را در عنفوان جوانی به میدان جهاد می برد و سرافراز و پیروزمند بیرون می آورد در این میدان هم مایه پیروزی و سربلندی خواهد شد، قرآن کریم برهان و تجربه هماهنگ، این مسیر را مشخص کرده و نسل های استوار را به آن دعوت کرده است.

آیت الله ممدوحی در ادامه با معرفی کتاب «حکمت حکومت فقیه» بیان داشت: این کتاب در جهت پاسخ به شبهات در مورد حکومت دینی بر دو محور عمده «دین و حکومت دینی» است تا در حد ممکن روشن گر القائات دگراندیشان و ساده لوحان باشد و اعتقاد و اعتماد دینداران را استحکام بخشد.

وی با اشاره به اینکه کتاب حکمت حکومت فقیه در شش فصل تألیف شده است، ابراز داشت: این کتاب در شش فصل دین و جایگاه آن، مفهوم ولایت فقیه در فقه، حکومت دینی، ضرورت تشکیل حکومت دینی، سابقه تاریخی ولایت فقیه و در پایان سؤال ها و شبهات در ولایت فقیه تألیف و در 292 صفحه به چاپ رسیده است./857/302/ب2

ارسال نظرات