۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۸۰۲۸
معاون رییس جمهور:

روحانیان دولت را در پیشبرد اهداف کمک کنند

معاون رییس جمهوری با بیان این که روحانیان دولت را در پیشبرد اهداف مد نظر سوق دهند، گفت: امروز موضوع محیط زیست مسئله مهمی است و روحانیان در این راستا می توانند تاثیر موثری داشته باشند و به خوبی نقش آفرینی کنند.
دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، معصومه ابتکار و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دیدار آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان کرد: حفاظت محیط زیست و رفع مشکلات در این بخش نیازمند به عزم و مشارکت همگانی دارد.

استفاده ناپسند از طبیعت مطابق با تکالیف و آموزه های اخلاقی و دینی نیست

معاون رییس جمهوری با بیان این که روحانیان دولت را در پیشبرد اهداف مد نظر سوق دهند، گفت: امروز موضوع محیط زیست مسئله مهمی است و روحانیان در این راستا می توانند تاثیر موثری داشته باشند و به خوبی نقش آفرینی کنند.

معاون رییس جمهوری با بیان این که برخی از افراد در استفاده از طبیعت بسیار عملکرد بد و ناپسندی دارند و استفاده ناپسند از طبیعت مطابق با تکالیف و آموزه های اخلاقی و دینی نیست، افزود: سمن ها و ائمه جماعت در راستای هدایت عموم مردم جهت محیط زیستی سالم یاری گر ما باشند.

حفاظت محیط زیست و رفع مشکلات نیازمند عزم همگانی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه حفاظت محیط زیست و رفع مشکلات نیازمند عزم همگانی و مشارکت مردم است، بیان کرد: استفاده از محیط زیست سالم و زندگی بانشاط و فارغ از تهدید، حق مردم است و در مقابل آحاد مردم نیر باید نسبت به محیط زیست حساس باشند.

ابتکار با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در راستای محیط زیستی سالم ضرورتی مهم است، خاطرنشان کرد: مشارکت سازمان های مردم نهاد می ‌تواند به فرهنگ‌سازی در این حوزه کمک کرده و تاثیر بسیاری بر ارتقاء سطح رفتارهای اجتماعی در حوزه محیط زیست داشته باشد.

توسعه پایدار به قیمت آلودگی شهرها بی ارزش است

معاون رییس جمهوری با بیان این که اعتقاد دولت بر این است که توسعه باید در خدمت مردم باشد و این مهم با پیوست های زیست محیطی آمیختگی عمیقی دارد، تصریح کرد: توسعه پایدار به قیمت آلودگی شهرها، خشک شدن تالاب ها، از بین رفتن تنوع زیستی، گیاهی و تخریب منابع پایه بی ارزش است.

شایان ذکر است، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در نشست مشترک بررسی پیشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محیط زیست استان مرکزی و کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک نیز شرکت کرد.

به گزارش رسا، سفر یک روزه معاون رییس حمهور به اراک در راستایی جمع بندی مشکلات و طرح های زیست محیطی استان مرکزی در آستانه سفر کاروان تدبیر و امید به استان انجام شده است./842/پ202/ج

ارسال نظرات