۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۴۸۴۰۲
مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد:

تعامل حوزه و آموزش و پرورش در ارتقای سطح معرفتی دانش آموزان مؤثر است

مشاور نماینده ولی فقیه در لرستان در کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه تعامل حوزه و آموزش و پرورش در ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی دانش آموزان مؤثر و ضروری است، گفت: در این راستا باید تعاملی دوجانبه صورت گیرد.
 تربیت دینی دانش آموزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدلطف الله حیات الغیب، بعدازظهر امروز در دومین نشست دبیران کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری که در سالن همایش خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: برای تقویت برنامه های آموزشی و فرهنگی حوزه و آموزش و پرورش باید تعاملی دو جانبه داشته باشند.

وی تأکید کرد: حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید با تعامل و همفکری در جهت تقویت اقدامات زیربنایی و بنیادی سطح معرفتی و بصیرتی دانش آموزان اقدام کنند.

مبلغان طلایه داران عرصه تبلیغ هستند

حجت الاسلام حیات الغیب از مبلغان به عنوان طلایه داران تبلیغ دین و اندیشه اخلاقی در جامعه یاد کرد و گفت: این قشر نقش بسزایی در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دارند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان باید با شیوه های نوین تبلیغ و ارائه راهکارهای اثرگذار در امر تبلیغ گام بردارند، خاطرنشان کرد: تربیت طلاب در مدارس باید راه های تعمیق باورهای دینی اعتقادی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد اظهار داشت: تربیت طلاب باید به گونه ای باشد که بتوانند اندیشه نوجوانان و جوانان را به سبک زندگی ایرانی اسلامی هدایت کند.

وی در ادامه تأکید کرد: دوره های آموزشی روانشناسی شیوه برخورد با کودکان، نوجوانان و جوانان در قالب کارگاه های ویژه برای طلاب و مبلغان برگزار شود.

حجت الاسلام حیات الغیب با تأکید بر اینکه فعالیت مبلغان باید هدفمند و انقلابی باشد، یادآور شد: خروجی فعالیت مبلغان باید در گفتار و عمل دانش آموزان مشخص شود.

وی با بیان این که مبلغان با حضور در بین دانش آموزان باید با رأفت و مهربانی در امر تربیت دینی گام بردارند، گفت: داشتن انگیزه و اخلاص امری مؤثر در عرصه تبلیغ است./9459/203/ب2

ارسال نظرات