۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۹۱۰
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

ضرورت حمایت نظام بانکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی

آیت الله دری نجف آبادی حمایت نظام بانکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ضرورتی مهم دانست و گفت: جدیت در اصلاح همراهی نظام بانکی با برنامه‌های اقتصادی موضوعی بسیار مهم است و باید در رأس و اولویت باشد.
آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک پیش از ظهر امروز در دیدار محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در دفتر امام جمعه اراک، بیان کرد: دولت و مسؤولان باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور حرکت و گام بردارند.

قابلیت‌های بالای استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی

آیت الله دری نجف آبادی حمایت نظام بانکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ضرورتی مهم دانست و بیان کرد: جدیت در اصلاح همراهی نظام بانکی با برنامه‌های اقتصادی موضوعی بسیار مهم است و باید در راس و اولویت باشد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت های بسیار خوب و بالایی است، گفت: قابلیت‌های بالای استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی نباید نادیده گرفته شود و متاسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

پرداخت نرخ واقعی گندم به کشاورزان از پرداخت یارانه نیز مهم‌تر است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید باید تدابیر و برنامه های حکیمانه ای در مسیر توسعه کشاورزی به کار گیرد، اظهار داشت: ظرفیت های معدنی و کشاورزی استان مرکزی در صورت نقشه هدفمند در تولید و صنایع فرآوری و تبدیلی می تواند در تولید ثروت، کارافرینی و اشتغالزایی سهم ارزنده ای را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه پرداخت نرخ واقعی گندم به کشاورزان امری بسیار مهم محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: پرداخت نرخ واقعی گندم به کشاورزان از پرداخت یارانه نیز مهم‌تر است و با توجه به دستورات دین مبین اسلام در صورت مکلف بودن به انجام دین نباید به انجام مستحبات پرداخت.

ارتقای کیفیت محصولات داخلی باید در دستور کار صنایع باشد

امام جمعه اراک با اشاره به این‌که ارتقای کیفیت محصولات داخلی باید در دستور کار صنایع باشد، گفت: مردم به دلیل کیفیت برتر ازمحصولات خارجی علاقه بیشتری نشان می دهند و در این راستا اگر تولید کنندگان در راستای ارتقای کیفیت تمام سعی و تلاش خود را بکار گیرند، بدون شک شاهد افزایش اقبال مردم به مصرف کالاهای داخل و به دنبال آن رونق در واحدهای تولیدی خواهیم بود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه کیفیت در تولید محصولات کلید رونق و توسعه صنعتی است، افزود: امروز شاهدیم که روند ارتقا کیفیت در حوزه صنعت ایران کند است و به طور مثال خودرو سازی کشورمان قبل تر از چین فعالیت خود را آغاز کرده است و اما، محصولات داخلی در این حوزه رضایتمندی مردم را جلب نکرده است.

به گزارش رسا، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز چهارشنبه سفر دو روزه خود را با حضور در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات آغاز کرد و در نخستین روز از این سفر از بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین بازدید و با فعالان اقتصادی حوزه جنوبی استان مرکزی نشست داشت./202/842/ب1

ارسال نظرات