۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۴۵۰۴۸۵
آیت الله شفیعی:

اصل قیامت وابسته به ولایت است

آیت الله شفیعی با بیان اینکه تکذیب کنندگان ولایت امیرمؤمنان زیان دیده اند، گفت: اصل قیامت وابسته به ولایت است و ولایتمداران در قیامت آسوده خاطر و بهشتی هستند.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به تأویل سوره «تین»، ابراز داشت: قرآن تفسیر و تأویل دارد که تفسیر آن از ظاهر الفاظ، کلمات و آیه های قرآنی فهمیده می شود و تسلط یافتگان به زبان و ادبیات عرب توانایی فهم آیه های قرآنی را دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأویل را علم باطنی آیه های قرآنی دانست و افزود: علم باطنی عبارت است از مفاهیمی که از ظاهر الفاظ و آیه های قرآنی فهمیده نمی شود و در این باره نیازمند تبیین تأویل از سوی تأویل کننده ای است که سخنش حجت و سندیت داشته باشد.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه از دید شیعیان امامان معصوم(ع) آیه های قرآنی را به واسطه ارتباط با غیب تأویل می کنند، عنوان کرد: هیچکس جز معصومین توانایی تأویل قرآن کریم را ندارد و مفاهیم سوره تین از راه تأویل بیان می‌شود که در آن خداوند به «تین، زیتون، کوه طور و مکه مکرمه» قسم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: حاکم حسکانی از راویان اهل سنت نقل می کند که امام موسی کاظم(ع) «تین» را به امام حسن(ع)، «زیتون» را به امام حسین(ع)، «کوه طور» را به امیرمؤمنان(ع) و «بلد امین» را به رسول خدا(ص) تأویل می کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تأویل «الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات» امیرمؤمنان(ع) و شیعیان وی است که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند و امام موسی کاظم(ع) آیه «و ما یکذبک بعد بالدین» را به تکذیب کنندگان ولایت امام علی(ع) تأویل می کنند.

وی با بیان اینکه اصل قیامت وابسته به ولایت است و ولایتمداران در قیامت آسوده خاطر و بهشتی خواهند بود، ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) رأس ولایت است و ترجمه آیه «و ما یکذبک بعد بالدین» چنین می شود که چه چیزی تو را به تکذیب ولایت امام علی(ع) وادار کرده است.

آیت الله شفیعی در پایان با بیان اینکه هر کدام از کلمات سوره تین به ائمه اطهار(ع) به ویژه پنج تن آل عبا اشاره دارد، اظهار داشت: مفهوم سوره تین از الفاظ به دست نمی آید بلکه از طریق امامان معصوم(ع) برای ما تشریح شده است./۹۴۵۶/202ب2

ارسال نظرات