۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۵۱۳۴۴
آيت الله نمازي:

قوای نظامی نباشد اثری از ایران هم نخواهد بود

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: هنوز هم برخي‌مي گويند اگر چنانچه با آمريكا رابطه داشته باشيم، همه مشكلات ما حل خواهد شد و اين در حالي‌است كه صدام وقذافي و ديگران نه تنها رفيق آمريكا بودند، بلكه مريد و غلام حلقه به گوش آمريكا بودند اما به چه سرنوشتي دچار شدند ، بنابراين تفكر برقراري رابطه با آمريكا، تفكر اشتباهي است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به فرازهايي از فرمايشات مهم رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه و ديدار مردمي عيدغديرخم، گفت: معظم له در ديدار با فرماندهان سپاه فرمود، يكي از اجزاي قدرت نرم در جمهوري اسلامي بي اعتمادي مطلق به قدرتهاي سلطه گركه در رأس آنها آمريكا است.

وي با يادآوري اين كه چرا رهبر معظم انقلاب به اين نكته مهم اشاره كرده است، اذعان كرد: ما سالها است آمريكا و انگليس و غرب را در شرايط مختلف آزمايش كرده ايم و درهمه آزمايش ها مردود شده‌اند و امروز بعد از گذشت 37 سال از پيروزي انقلاب اسلامي نبايد فريب حرفها و لبخندها و تعارفات آنها را بخوريم.

آيت الله نمازي اظهار داشت: هنوز هم برخي ‌مي گويند اگر چنانچه با آمريكا رابطه داشته باشيم، همه مشكلات ما حل خواهد شد و اين در حالي‌است كه صدام و قذافي و ديگران نه تنها رفيق آمريكا بودند، بلكه مريد و غلام حلقه به گوش آمريكا بودند اما به چه سرنوشتي دچار شدند ، بنابراين تفكر برقراري رابطه با آمريكا، تفكر اشتباهي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد رهبر معظم انقلاب بر بي اعتمادي مطلق نسبت به آمريكا، تصريح كرد: اين بي‌اعتمادي بايد روز به روز گسترش يابد چرا كه مذاكره با آمريكا نه تنها فايده ندارد بلكه ضرر هم دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري اظهارداشت: باور برخي زمزمه ها و اظهار نظرهاي اخير مبني بر اينكه، علت پيشرفت برخي از كشورها جمع آوري سازمانهاي نظامي آنها بوده است و مدعي شده اند بايد سازمانهاي نظامي خود را تعطيل و آنها را جمع كنيم و به دشمن بگويم با كسي جنگ نداريم تفكر اشتباه است.

جمهوري اسلامي با هيچ كشوري جنگ ندارد اما دفاع را حق خود مي‌داند

آيت الله نمازي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي با هيچ كشوري جنگ ندارد اما دفاع را حق خود مي‌داند، گفت: دفاع از كشور يك امر عقلي، طبيعي و تكويني است كه حتي در فرهنگ دفاع حيوانات نيز وجود دارد و چنانچه حيوانات مورد هجوم دشمن قراربگيرند از خودشان دفاع مي‌كنند.

وي افزود: اين چه حرفي است كه ايران نبايد نيروهاي مسلح داشته باشد و اين درحالي است كه با داشتن نيروهاي مسلح به ايران چشم طمع دارند و چنانچه فاقد نيروهاي مسلح باشيم دشمن كشور را نيست و نابود خواهدكرد و از ايران اثري نخواهد ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين تدبير قرآن در رابطه با قدرت دفاعي‌كه مي فرمايد‹‹واعدوا لهم ما استطعتم من قوة›› گفت: تا آنجايي كه توان و استطاعت داريد از برد علمي و تجربي خود درجهت توليد جنگ افزارها براي دفاع از خود كوتاهي نكنيد و در برابر هجوم دشمن خود را آماده كنيد.

آيت الله نمازي ادامه داد: در حالي كه قرآن مي فرمايد، خود را در برابر هجوم دشمن آماده كنيد، چگونه عده اي مدعي هستند اگر ما سازمانهاي نظامي را منحل كنيم مشكل كشور حل خواهد شد در حاليكه نه تنها مشكلات حل نخواهد شد بلكه اسير و برده دشمن نيز خواهيم شد.

وي با اشاره به اين كه آرمان گرايي عين عقلانيت است، عنوان كرد: برخي‌ها گفته اند ما نبايد اينقدرآرماني فكركنيم و اين درحالي است كه رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايد، اگر ملتي آرمان‌گرا نباشد و ايده و انگيزه نداشته باشد نابود خواهد شد چرا كه آرمان‌گرايي عين عقلانيت است، زيرا اگر ملتي بدون آرمان شود همانند وضعيت امروز جامع غربي از درون پوچ خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: تنها عامل رفع تهديد اقتدار دفاعي و ايجاد ترس در دشمن است چون اگر دشمن بترسد عقب نشيني مي‌كند اما اگر واهمه نداشته باشد حمله خواهدكرد.

شیعه و سنی در کنار هم در ایران زندگی می کنند

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه ناسزاگويي به بزرگان اهل سنت خلاف سيره معصومين است، يادآور شد: عده‌اي در كشور كه خودشان را ولايتي مي‌دانند و تحت اين شعار به اهل سنت اهانت مي‌كنند، اين اقدام آنها سبب اختلاف مي شود و نه تنها به صلاح كشور نيست بلكه به ضرر كشور است.

وي افزود: بسياري از شيعيان و اهل سنت در شهرستانهاي مرزي سيستان و بلوچستان و كردستان و خوزستان و بوشهر در كنار يكديگر زندگي مي ‌كنند و حتي اخيرا عده اي از اهل سنت خراسان به مشهد هجرت كرده اند و با شيعيان زندگي مي‌كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: تحريك فرق اسلامي به نام شيعه در واقع شيعه انگليسي است چرا كه انگلستان پشت آن است و نتيجه آن ظهور گروههاي خبيث، مزدور وابسته به آمريكا و سرويس جاسوسي انگلستان همچون داعش و النصره خواهد بود كه جنايات و ويراني هاي زيادي را در منطقه به راه انداخته اند.

آيت الله نمازي با اشاره به فرارسيدن بازگشايي مدارس و تبريك اين روز، گفت: شروع سال تحصيلي فصل جديدي در زندگي دانش آموزان، دانشجويان، آموزگاران، دبيران، اساتيد، اوليا و خانواده ها و يك گام به سمت و سوي تقويت و توسعه بنيه علمي فرزندان كشور است.

وي ساختن مدرسه توسط خيرين را كار بسيارمهم و ضروري دانست و با اشاره به اينكه سال گذشته پيشنهاد تشكيل و تأسيس صندوق كمك رساني براي پشتيباني از دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت را دادم، گفت: مهم تر و ضروري تراز ساخت مدرسه،حمايت و پشتيباني از دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت و با استعدادي است كه به دليل فقر توان ادامه تحصيل را ندارند و منجر به ترك تحصيل آنها مي شود.

آيت الله نمازي از تأسيس صندوق حمايت از دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت‌ توسط خيرين شهرستان كاشان خبر داد و از همه افرادي كه توان مالي دارند درخواست كرد به اين صندوق كمك كنند تا از دانش آموزان و دانشجويان بي بضاعت در خريد كيف و كفش و وسايل كمك آموزشي حمايت و پشتيباني شود./1307/پ201/ج

ارسال نظرات