۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۳۱۸
در نیمه نخست امسال صورت پذیرفت؛

افزایش 55 درصدی گردشگران خارجی بیت امام راحل در خمین

تعداد بازدید کنندگان و گردشگران خارجی از بیت امام راحل در خمین در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل پارسال، 55 درصد افزایش یافت.
افزایش 55 درصدی گردشگران خارجی بیت امام راحل در خمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، تعداد بازدید کنندگان و گردشگران خارجی از بیت امام راحل در خمین در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل پارسال، 55 درصد افزایش یافت.

بازدید 273 گردشگر خارجی از بیت تاریخی امام راحل

273 گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند در حالی که در 6 ماه اول پارسال این بنای تاریخی میزبان 176 بازدید کننده خارجی بود.

گردشگران خارجی از کشور های آلمان، آمریکا، استرالیا و کانادا بودند که از قسمت های مختلف این بنای تاریخی بازدید کردند.

از ابتدای امسال در مجموع 235 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی با سفر به زادگاه امام راحل از بیت تاریخی امام بازید کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه قبل 18 درصد رشد دارد.

کاروان های زیارتی، اردوهای دانش آموزی، دانشجویی، مذهبی، تفریحی و خانوادگی قسمت های مختلف بیت تاریخی امام، منزل موروثی ایشان و خانه برادر امام (آیت الله پسندیده) را مورد بازدید قرار دادند.

بیت تاریخی امام جاذبه فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین

در بیت تاریخی امام راحل، 2 راهنمای گردشگری مستقر است که ضمن پذیرایی از کاروان ها، اقلام تبلیغی، پوستر، لوح فشرده و کتابچه زندگینامه امام خمینی را در قالب بسته های فرهنگی اهدا می کند.

به گزارش رسا، بیت تاریخی امام یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین است که چون نگینی بر تارک این شهر می درخشد و در ایام مختلف به ویژه تعطیلات نوروز و تابستان با استقبال مسافران همراه است.

همچنین، این سرمایه گردشگری و تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر واقع است که قدمت 200 ساله دارد و به شماره 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

شایان ذکر است، سنگ نگاره های تیمره، کبوترخانه ها، قلعه های تدافعی، تیمچه بازار، قلعه سالار محتشم، مسجد جامع و 24 بقعه متبرکه از مهمترین جاذبه تاریخی شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی با 110 هزار نفر است./203/842/ب1

ارسال نظرات