۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۵۲۹۵۳
مؤسس مدرسه علمیه امام حسین:

انقلاب اسلامی ثمره الگوپذیری از آزادی و آزادگی نهضت عاشورا است

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: نهضت عاشورا جلوه بارز آزادی و آزادگی بود و امروز انقلاب اسلامی ثمره الگو پذیری از همین آزادی و آزادگی است که در راه استقلال و رهایی از ظلم 2 هزار ساله پهلوی جنگید و زیر بار ذلت نرفت و عزت را برای خود به ارمغان آورد.
عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، مؤسس مدرسه علمیه امام حسین(ع) و مفسر قرآن کریم، شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در همین مدرسه برگزار شد با اشاره به پیامهای عاشورا و نقش علما و ائمه جماعات در تبیین این پیامها، اظهار داشت: ماه محرم سرآغاز تجدید عهد و پیمان با پیامهای عاشورا است.

وی افزود: امام حسین(ع) با مبارزه و ایستادگی‌اش، اسلام اصیل را احیا و مانع تحریف دین الهی شد.

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به اینکه برپایی هیأت‌های عزاداری و سوگواری یاد و خاطره سالار شهیدان را در دل‌ها و جان‌ها زنده می‌کند، بیان داشت: در برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید به چارچوب‌های شرعی و عرفی این مراسم‌ و حرکت‌ها توجه ویژه داشت زیرا نشر فرهنگ عاشورا آن هم در مسیر نادرست پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه محرم فرصت مناسبی برای حضور جوانان در مساجد، تکایا و حسینه‌ها است، ابراز کرد: خطبا و وعاظ علاوه بر بیان مسائل اعتقادی باید به تبیین آن مباحث بپردازند مباحثی که با ایام عزاداری اباعبدالله(ع) متناسب باشد همچنین از معارف خاص محرم و عاشورا که کلیدی ترین معارف دینی است غفلت نکنند.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به پیامهای عاشورا، گفت: نماز، ولایت پذیری، اهمیت حجاب، رعایت حدود اخلاقی و دینی از پیامهای عاشورا به شمار می‌رود که علما در منابر خود باید به بیان آن اهتمام ویژه داشته باشند تا مفاهیم و معارف کربلا به درستی به نسل جوان انتقال یابد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، اظهار داشت: ایشان فرمودند: «آيا هيچ آزاده‌ای نيست كه اين نيم خورده دنیا را برای اهلش واگذارد؟ يقينا بهای وجود شما چيزی جز بهشت نيست، پس خود را جز به بهشت نفروشيد» آزادگی در آن است که انسان شرافت و کرامت خود را بشناسد و تن به ذلت و پستی دنیا ندهد.

وی افزود: نهضت عاشورا جلوه بارز آزادی و آزادگی بود و امروز انقلاب اسلامی ثمره الگو پذیری از همین آزادی و آزادگی است که در راه استقلال و رهایی از ظلم 2هزار ساله پهلوی جنگید و زیر بار ذلت نرفت و عزت را برای خود به ارمغان آورد./813/202/ب2

ارسال نظرات