۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۷۵۴
مدیر حوزه علمیه تبریز:

روحانیت پیروان حقیقی مکتب حسینی در صیانت از دین هستند

حجت الاسلام ناصری روحانیت را پیرو مسیر حسینی و حامیان و مرزداران دین الهی خواند و گفت: روحانیت با تمسک به مکتب حسینی باید از دین الهی و اسلام ناب محمدی صیانت و حمایت کنند.
حجت الاسلام صمد ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه تبریز ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز با بیان اینکه محرم فرصت عزاداری و تحکیم ارتباط با ابا عبدالله (ع) است، اظهار داشت: ماه محرم در حقیقت فرصت احیای ارزشهای دینی در درون خود و جامعه است.

وی محرم را عامل حیات و تدوام اسلام و اندیشه انقلابی در طول تاریخ دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از عاشورا و جریان کربلا است، انقلاب اسلامی ایران با الهام از مکتب عزت آفرین حسینی و تأسی به سیدالشهدا به حرکت افتاد، تداوم یافت و به پیروزی رسید و طاغوت را از میان برد.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه امام حسین(ع) هر آنچه در دست داشت را در راه دین الهی فدا کرد و با تمام جان در عرصه کربلا حضور پیدا کرد تا امر به معروف و نهی از منکر کند، تصریح کرد: هدف اساسی امام حسین (ع) صیانت از دین اسلام و سنت نبی مکرم اسلام(ص) بود تا اسلام ناب در جامعه تداوم یابد.

وی روحانیت را پیرو مسیر حسینی و حامیان و مرزداران دین الهی خواند و بیان داشت: روحانیت با تمسک به مکتب حسینی باید از دین الهی و اسلام ناب محمدی صیانت و حمایت کنند و در ترویج آن تلاش کنند، حوزه های علمیه باید در مسیر ارزشهای دینی و احیای فرائض اسلامی گام بردارند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز طلاب و حوزویان باید ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) و مروج مکتب حسینی باشند، تصریح کرد: طلاب و روحانیت به حکم سربازان دین باید در این ایام در جهت تحکیم و تداوم جریان عاشورا گام بردارند و اجازه ندهند تا این مکتب دچار انحراف و بدعتها شود.

وی با بیان اینکه باید با جریانات انحرافی که خود را تشیع می دانند و در حقیقت ریشه در استکبار و انگلیس دارند، برخورد کرد، خاطرنشان کرد: روحانیت و طلاب حوزه های علمیه باید با انحرافات در دین و عزاداری امام حسین (ع) مقابله کنند و اجازه ندهند بدعتها و خرافات در عزاداری امام حسین (ع) نفوذ کنند.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف جریان عاشورا و کمرنگ کردن آن هستند، ادامه داد: عاشورا و جریان کربلا منشأ حرکتهای بزرگ تاریخی است، عاشورا و فرصت محرم زمانی است که انسان و جامعه را به سمت تحولهای بنیادین و بزرگ سوق می دهد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات