۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۷۸۱
امام جمعه بروجرد:

خرافه زدایی مورد توجه مسؤولان هیأتهای مذهبی قرار گیرد

امام جمعه بروجرد هیأتهای مذهبی را ظرفیتی عظمیم در جهت جلوگیری از گسترش خرافات در مراسم عزاداری عنوان کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیتها باید عظمت و شکوه عزاداری اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته شود.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه ملت ایران در سایه مکتب عاشورا رژیم طاغوت را در این کشور از بین برده است، افزود: استمرار فرهنگ و نهضت عاشورا خنثی کننده توطئه های دشمن است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به تلاش دشمن در زمینه کمرنگ کردن مراسم عزاداری ماه محرم، خاطرنشان کرد: هدف دشمن این است که با کمرنگ کردن مراسم عزاداری و ماهیت معنوی نهضت عاشورا را کمرنگ کند.

وی کشور در سایه نظام سیاسی مبتنی بر دین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) استقرار یافته و توانسته است در برابر توطئه های دشمن بایستد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به مقاومت و پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دسیسه های دشمن، بیان کرد: علت شسکت ناپذیر بودن ملت ایران در برپایی مراسم معنوی، سوگواری و عزاداریها است.

وی هدف از توطئه های دشمن را آسیب رسیدن به اعتقادات و باورهای دین مردم عنوان کرد و گفت: با شناسایی نقاط ضعف و اقدام فرهنگی باید جلوی توطئه های دشمن گرفته شود.

امام جمعه بروجرد در ادامه با اشاره به فعالیت 550 هیأت مذهبی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: با استفاده از این ظرفیتها باید در جهت تقویت مراسم عزاداری استفاده کرد و جلوی خرافات گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت هیأتهای مذهبی شکوه و عظمت عزاداری اهل البیت(ع) به نمایش گذاشته شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات