۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۵۳۷۹۶
استاد حوزه علمیه:

ترویج فرهنگ عاشورا سبب زنده نگه‌ داشتن ارزش‌های انقلاب می‌شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا و کربلا حفظ و احيای دين اسلام را به همراه دارد و سبب زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب می‌شود، گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) است و مسؤولان نیز باید در راستای هدایتگری جوانان از این فرصت به خوبی بهره مند شوند.
ترویج فرهنگ عاشورا سبب زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمد عدالت استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در نشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: انتقال فرهنگ عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) باید در جامعه تبیین شود.

ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ اهل بیت(ع)

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا و کربلا حفظ و احيای دين اسلام را به همراه دارد و سبب زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب می‌شود، اظهار داشت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) است و مسؤولان نیز باید در راستای هدایتگری جوانان از این فرصت به خوبی بهره مند شوند.

حجت الاسلام عدالت با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی در مسیر ترویج و گسترش دین مبین اسلام در جامعه اسلامی است، خاطر نشان کرد: ماه محرم سبب همدلی و پیمان دوباره امت اسلامی است و در این ماه عزیز مسلمانان در نقاط گوناگون جهان در کنار یکدیگر یک صدا می شوند.

حوزه های علمیه در مقابل نقشه های شوم نرم دشمن ایستادگی کنند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز تبیین و ترویج دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) رسالتی بزرگ بر دوش همه شیعیان است، اظهار داشت: پیروی از نهضت حسینی توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی می کند و پیام عاشورا نجات بخش جامعه بشری از معضلات کنونی است.

حجت الاسلام عدالت با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع در مقابل نقشه های شوم نرم دشمن ایستادگی کنند، گفت: دشمنان اهل بیت(ع) با تبلیغات گسترده سعی دارند مقدسات مذهب تشیع به ویژه امام زمان(عج) را حاشیه بکشانند و این مهم وظیفه شیعیان را سنگین تر می کند.

مدیران آموزه‌های مکتب عاشورایی را الگو قرار دهند

استاد حوزه علمیه قم در رابطه با نقش مدیران در کشور، افزود: مدیران و مسؤولان اجرایی نظام اسلامی باید همواره در راستای تامین رفاه، آرامش و امنیت عمومی، ارتقای سطح دانش در جامعه و حفظ میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع و انرژی موجود در میهن اسلامی حساس باشند و در سایه سخت کوشی، تعهد و نظارت موثر این حوزه ها را به بهترین شکل مدیریت کنند.

حجت الاسلام عدالت در ادامه با بیان اینکه مدیران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید شیوه و روش مولا علی (ع) و آموزه‌های مکتب عاشورایی را الگو در تمامی کارهای خود قرار دهند، اظهار داشت: مدیران در ایران اسلامی باید خدمت بی منت را سرلوحه امور خود بدانند.

شایان ذکر است، آیت الله قربانعلی درری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان مرکزی در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش رسا، درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 15 روز یکبار روزهای چهارشنبه با حضور مدیران استانی در محل بیت امام جمعه اراک برگزار می شود./202/842/ب1

ارسال نظرات