۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۵۳۸۳۶
حجت الاسلام قاسمی:

اخلاص امام حسین و محتوای واقعه عاشورا رمز ماندگاری کربلا است

امام جمعه قهجاورستان با اشاره به ماندگاری واقعه عاشورا در طول تاریخ به علت درسهایی که برای بشریت به همراه دارد، گفت: علت ماندگاری انقلاب اسلامی و ناتوانی دشمن در مبارزه با انقلاب اسلامی الگو برداری امام خمینی از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا است.
حجت الاسلام قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسمی، عصر امروز، در مراسم سالگرد شهید منا ابوالفضل صفاجو در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه از اول خلقت بشر جنگها و درگیری‌های فراوانی بین انسان ها رخ داده است، گفت: ریشه برخی از این جنگ ها صرفا مادی و برخی به علت مسائل سیاسی و مذهبی است.

وی با اشاره به جنگ دوم جهانی و جنایتها و رخدادهای این جنگ، افزود: آمار ها نشان می دهد که حدود پنجاه و پنج میلیون نفر در این جنگ کشته شده اند، پس از گذشت سالها از این جنگ خانمان سوز کسی از این جنگ با افتخار یاد نمی‌کند و با وجود اینکه گستره این جنگ بسیار بزرگ بوده است و مناطق بسیاری از جهان را درگیر کرد ولی کسی از آن به عنوان برگ زرینی از تاریخ هرگز یاد نخواهد کرد و روز به روز بیشتر فراموش خواهد شد.

اخلاص امام حسین رمز ماندگاری واقعه عاشورا است

امام جمعه شهرستان قهجاورستان قیام امام حسین(ع) را به عنوان یک حرکت درخشان در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: ننگین بودن جنگهای جهانی در حالی است که یک جنگ و یک قیام در تاریخ بشر وجود دارد که با گذشت زمان نه تنها کهنه نشده بلکه هر سال با تلألو بسیار بیشتری خود را نشان می‌دهد و آن هم قیام امام حسین(ع) علیه یک حیوان درنده و خطرناک و دائم الخمری به نام یزید ابن معاویه است.

حجت الاسلام قاسمی پیرامون علل ماندگاری و جاودانگی عاشورا اظهار کرد: اخلاص امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری و جاودانگی عاشورا است، سخنرانی های امام حسین(ع) از ابتدای حرکت و قیام از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا و صحبتهای ایشان در کربلا همگی یک وجه مشترک دارند و آن هم اشاره به این است که تمام انگیزه آن حضرت از قیام تنها خداوند متعال است.

وی دومین عامل ماندگاری حادثه عاشورا و درخشش آن در تاریخ را محتوا داشتن واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: تمام لحظات این واقعه دارای پیام و درسهای بزرگی است که باید به آنها توجه کرد، پیامهای امام حسین(ع) در تمامی منازل و در مسیر مدینه تا کربلا است. ادب، جوانمردی، فتوت، حیا و خانواده دوستی نیز از جمله مواردی است که  همگی از درسهای کربلا در مسیر انسان سازی هستند.

امام حسین در جنگ هم از خانواده خود غافل نشد

امام جمعه قهجاورستان ادامه داد: آن حضرت در بحبوحه جنگ هم خانواده خود را فراموش نمی کرد و گاهی با فریاد «الله اکبر» به خانواده گرامیشان، خبر از زنده بودن خود می داد تا باعث دلگرمی و رفع ترس و دلهره از آنها شود.

وی در ادامه، هر نهضت یا قیامی را که برگرفته از قیام امام حسین(ع) باشد و ویژگی قیام آن حضرت را نیز داشته باشد را مانند حادثه ی عاشورا ماندگار و همیشگی ذکر کرد و افزود: انقلاب اسلامی که سال 1357 هجری شمسی به وقوع پیوست برگرفته از قیام خونین امام حسین (ع) در سال 61 هجری قمری است و به همین علت ماندگار شد.

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: شعار مردم انقلابی در جریان تظاهراتهای انقلابی گواهی بر عاشورایی بودن انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی با اخلاص امام خمینی و مردم و جانفشانی شهدا به وقوع پیوست و مانند حادثه عاشورا ماندگار و جاویدان شد و به همین دلیل است که تمام تلاش دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی بی‌نتیجه است.

نظام مقدس اسلامی چشم امید مظلومان جهان است

امام جمعه شهرستان قهجاورستان ا بیان اینکه چشم امید همه مظلومان و مستضعفان عالم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این عزت از امام حسین(ع) به ما رسیده است، تصریح کرد: نحوه جان دادن و شهادت شهدای منا بسیار شبیه شهدای کربلا بود، این شهیدان مظلوم با ندای حضرت ابراهیم و اسماعیل و در حال عبادت خداوند متعال و در نهایت اخلاص و بندگی به شهادت رسیدند و پیام بزرگی که داشتند ثابت کردن خباثت آل سعود و نقش پلید آنان در تمامی مصیبت های جهان اسلام است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهدای فاجعه منا، عنوان کرد: هزاران شهید مظلوم حادثه منا، پیام بزرگ رسوایی شجره ملعونه آل سعود را به همگان فهماندند که به حول و قوه الهی، با چنین لرزه محکمی که به بدنه نامبارک حکومت آل سعود وارد شد شاهد نابودی قریب الوقوع این شجره ملعونه خواهیم بود./202/1304/ب1

ارسال نظرات