رعایت حجاب در کربلا نمونه عملی متانت بانوان اسلام بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد محمدخان بیک قزوین با اشاره به محور عفاف و حجاب در حماسه عظیم کربلا گفت: کرامت انسانی زن در سایه عفاف او تامین میشود حجاب یکی از احکام دینی است برای حفظ عفت و پاکدامنی زن و هم چنین حفظ جامعه از آلودگیهای اخلاقی وضع شده است.
وی در ادامه نهضت عاشورا را ابزاری برای احیای ارزشهای دینی دانست و افزود: در سایه نهضت عاشورا حجاب و عفاف زن مسلمان جایگاه خود را به دست آورد و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و خاندان رسالت هم با سخنان و هم با نحوه عمل خود یادآور این گوهر ناب برای زنان شدند.
این کارشناس دینی برای زنان زینب کبری و خاندان امام حسین(ع) را الگوی کامل حجاب و عفاف دانست و اظهار کرد: این افراد در عین مشارکت در حماسه عظیم عاشورا و ادای رسالت و مسؤولیت حساس و خطیر اجتماعی متانت و عفاف را رعایت کردند و اسوه همه مردم شدند.
این استاد حوزه در ادامه اضافه کرد: حسین بن علی به خواهران خود و به دخترش فاطمه توصیه کرد که اگر من کشته شدم گریبان و لباسهای خود را پاره نکنید و چهره های خود را نخراشید و سخنان ناروا نگویید زیرا این گونه حالات در شان خاندان رسالت نیست.
رعایت حجاب بانوان در کربلا نمونه عملی متانت بانوان اسلام بود
وی با اشاره به اینکه رفتار همراه با عفاف و رعایت حجاب بانوان در کربلا نمونه عملی متانت بانوان اسلام بود ابراز کرد: امام سجاد(ع) تا میتوانست مراقب حفظ شئونات بانوان در کربلا بود درکوفه امام به ابن زیاد گفت اگر اهل تقوا هستی مرد مسلمان و پاکدامنی را همراه این زنان بفرست.
این کارشناس مذهبی در ادامه معرفت پیدا کردن به مکتبی بودن یک مسلمان را تعهد و عمل به وظیفه دینی خود دانست و تصریح کرد: مکتبی بودن یک مسلمان را از آنجا میتوان شناخت که در همه ابعاد زندگی و کارهای فردی و اجتماعی نسبت به آنچه وظیفه دینی است متعبد و عامل باشد.
عمل به تکلیف الهی وظیفه دینی مسلمانان است
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه تکلیف در شرایط مختلف متفاوت است اظهار کرد: در برخی موارد ممکن است تکلیفی مطابق خواسته قلبی انسان و یا مخالف باشد در هر دو صورت مسلمان چون در برابر خداوند متعال تعهد سپرده است عملکرد او باید مطابق خواسته خداوند باشد و هیچ چیز را فدای عمل به تکلیف نکند.
وی در پایان گفت: فرهنگ عمل به تکلیف اگر در جامعه و در میان افراد حاکم شود آنان همواره احساس پیروزی میکنند و در مبارزات هم، چه کشته شوند و چه به پیروزی نظامی و سیاسی برسند هر دو صورت برای آنان مطلوب است./202/873/ب1