۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۵۴۳۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

پیروزی در عین مظلومیت برگرفته شده از مکتب عاشورا است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نفع گریه بر امام حسین(ع) نصیب خود انسان ها است، گفت: پیروزی در عین مظلومیت و ایستادگی در برابر ظالم از درس های برگرفته شده از عاشورا است.
عاشورا

حجت الاسلام عبدالله بحرانی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه محبت و کینه در پیروی و عدم پیروری از افراد مؤثر است، اظهار داشت: ابراز علاقه به افراد در فراق آنها با گریه، جامه دریدن و بی تابی نشان داده می شود که در حقیقت عشق و علاقه خود را با چنین اقداماتی به منصه ظهور می رساند و چنین موضوعی درباره اهل بیت(ع) وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عزادری های حسینی ابراز داشت: رسول خدا(ص) خود بر مصیبت سیدالشهدا(ع) گریه کردند و حتی اهل بیت(ع) ما را به عزاداری و گریه بر مصیبت امام حسین(ع) سفارش کردند هر چند که مخالفان گریه را حرام می دانند.

حجت الاسلام بحرانی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به هنگام فرارسیدن محرم عزادار می شدند، خاطرنشان کرد: گریه بر حضرت سیدالشهدا(ع) همان احیاء امر به معروف و نهی از منکر و احیاء ارزش های اسلامی است که برای آنها جان دادند و از آنجا که امام حسین(ع) نماد خوبی ها است گریه کردن بر ایشان در واقع خواستن خوبی ها و پس زدن بدی ها است.

وی گفت: تأثیرات گریه بر امام حسین(ع) باید در انسان هویدا و به منصه ظهور برسد تا منکرها را منکر و معروف ها را معروف بشمارد و در حقیقت نفع این گریه ها برای خود انسان ها است و پیروزی در عین مظلومیت از درس های برگرفته شده از عاشورا محسوب می شود.

استاد حوزه و دانشگاه به روایت «نفس المهموم لظلمنا تسبیح» از امام باقر(ع) اشاره و اظهار داشت: اهل بیت(ع) مبلغان خداشناسی و توحید الهی هستند و از جمله دروس برگرفته شده از عاشورا ایستادگی در برابر ظالم و ظلم و الهام گیری بسیاری از انقلاب های جهانی از آن است، همانطور که این مسأله در دفاع مقدس آشکار شد.

حجت الاسلام بحرانی در پایان اعتقاد و پیروی از امام حسین(ع) را از جمله عوامل پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی برشمرد./9456/303/ب3

ارسال نظرات