۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۳۶۹
حجت الاسلام رفیعی:

توحید و همه دینداران عالم مدیون امام حسین هستند

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی فرزند پیامبر(ص)، سند قرآن و بازوی امت را 3 ویژگی برجسته امام حسین(ع) دانست که از سوی امام زمان(عج) بیان شده و گفت: بالاترین مصادیق ارزشی آیه های قرآن با سیدالشهدا(ع) انطباق دارد،‏ امام حسین(ع) قداست حکومت یزید را شکست‏، فقط شیعه مدیون امام حسین(ع) نیست، توحید مدیون امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی، پیش از ظهر امروز در مصلی شاهین شهر گفت: بسیاری از شخصیتهای غیرمسلمان درباره امام حسین(ع) کتاب نوشته اند، کتاب« حسین در اندیشه مسیحیان» است، از اهل سنت خوارزمی 2 جلد مقتل از اباعبدالله در قرن پنجم و ششم نوشته است، ادریس مغربی هم کتابی به نام« حسین مرا شیعه کرد» نوشته که از دانشمندان اهل سنت بوده است.

وی ادامه داد: خود ائمه معصومین(ع) هم امام حسین(ع) را معرفی کرده اند که بسیار اهمیت دارد، در جلد 98 بحار زیارت ناحیه مقدسه آمده و امام زمان(عج) در وصف امام حسین(ع) فرموده اند امام حسین(ع) برای پیامبر(ص) پسر، برای قرآن سند، برای مردم بازو، در راه بندگی خدا تلاشگر و حافظ عهد و پیمان است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بنی امیه و بنی عباس و دشمنان روی اینکه ائمه ما پسر پبامبر(ص) هستند خیلی حساس بودند و بسیار تلاش می کردند تا این نام را از آنها بگیرند، قرآن فرزندان ابراهیم را اسحاق، اسماعیل، یعقوب و  عیسی می داند، حضرت عیسی(ع) از ناحیه مادرش فرزند ابراهیم(ع) محسوب می شود، همچنین خداوند در قرآن در آیه مباهله امام حسن و حسین(ع) را فرزندان پیامبر(ص) دانسته است، امیرالمؤمنین(ع) هم در جنگ جمل حسن و حسین(ع) را فرزندان پیامبر(ص) و محمد حنفیه را فرزند خودش خطاب کرد.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: حضرت در نامه 28 نامه نهج البلاغه افتخارات امت اسلامی را برای معاویه بیان می کند، یکی از آنها پیامبر(ص) است، دیگری حضرت زهرا(س) و پسران پیامبر(ص) و آقای جوانان بهشتی هستند که همان امام حسن و امام حسین(ع) هستند، یعنی در روز عاشورا امت پیامبر(ص) فرزند پیامبر(ص) را به قتل رساندند.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) سند و پشتوانه قرآن است، بهترین ملک هم بدون سند ارزشی ندارد، کتابی با نام « امام حسین(ع) و قرآن» وجود دارد، بالاترین مصداق همه آیات ارزشی قرآن امام حسین(ع) است، مثلاً در آیه« یا اَیُّها الذینَ امَنوا اِصبَروا»، آیا کسی صبورتر از امام حسین(ع) سراغ دارد، در آیه شهادت که خداوند در آن می فرماید شهدا را مرده نپندارید هم آیا می توان مصداقی برای شهدا زنده تر از امام حسین(ع) پیدا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بالاترین مصادیق ارزشی آیه های هجرت و جهاد و بسیاری از آیات دیگر هم با وجود مبارک سیدالشهدا(ع) انطباق دارد، بنابراین امام حسین(ع) ترجمان واقعی قرآن و سند و پشتوانه آن است، در روایت داریم که سوره فجر را مخصوصاً در نمازها بسیار بخوانید، در روایت داریم که سوره فجر سوره امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به آیه« یا ایَّتُها النَفسُ المُطمَئِّنه اِرجِعی اِلی رَبِِّکِ راضیهً مَرضیه» ، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا همه کارهای خود را با قرآن منطبق کرد، کسی را بالاتر از امام حسین(ع) در تاریخ نداریم که به مقام رضای الهی رسیده باشد، اما حسین(ع) از ابتدای مسیر حرکت خود از مکه تا شهادتش در موقعیتهای مختلف آیات قرآن را تلاوت فرمودند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی افزود: امام حسین(ع) شب عاشورا را مهلت گرفت تا قرآن بخواند، در حین نبرد روز عاشورا هم در شهادت هر کدام از یارانش آیه ای از قران را می خواند و سر مبارکشان هم بر بالای نیزه قرآن تلاوت می کرد، 3 آیه قرآن از سر امام حسین(ع) شنیده شده است.

حجت الاسلام رفیعی، بیان داشت: یکی از آیاتی که سر امام حسین(ع) آن را خوانده است، آیه آخر سوره شعراست، شخصی یهودی به نام یحیی وقتی که سر امام حسین(ع) را در مسیر از کربلا به شام می بردند صوت قرآن امام(ع) را شنید و مسلمان و شیعه شد و با مأموران یزید درگیر شد و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) بازوی امت است، فقط شیعه مدیون امام حسین(ع) نیست، بلکه اهل سنت و مسیحیان و یهودیان و همه خداپرستان و دینداران عالم دین خود را مدیون سیدالشهدا(ع) هستند، ایشان روزی که فرمودند با یزید بیعت نمی کنم فرمودند اگر با یزید بیعت کنم اسلام از بین خواهد رفت، بارگاه امام حسین(ع) زیارتگاه همه عاشقان الهی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدای کربلا برخی قبل از عاشورا، برخی در روز عاشورا و برخی هم بعد از عاشورا شهید شدند، 5 نفر قبل از عاشورا شهید شدند که امام حسین(ع) از آنها در کربلا نام برده است، سلیمان کسی بود که نامه امام حسین(ع) را برای سران قبایل بصره برد تا نیرو جمع کنند، یکی از آن رئیسها یزید ابن مسعود است که دستور امام(ع) را اجابت کرد و مشغول جمع آوری نیرو شد، اما سرعتش کم بود و به کربلا نرسید، یکی دیگر از آن رئیسها هم احمد ابن قیس بود و پای نامه امام نوشت که حسین جان صبر کن تا کارها خودش درست می شود که سلیمان را هم نهایتاً تحویل ابن زیاد دادند و شهید شد.

حجت الاسلام رفیعی ابراز داشت: امام حسین(ع) در آن نامه نوشته بودند مردم سنت پیغمبر(ص) مرده است، عبدالله پسر حنظله غسیل الملائکه مدتی در شام مهمان یزید بود و می گفت گاهی از صبح تا شب مست لا یعقل بود و دائم الخمر بود، البته این داستان مربوط به بعد از واقعه کربلا بود که عده ای از مردم یزید در اثر آن علیه یزید شوریدند و به شهادت رسیدند، پس توحید مدیون امام حسین(ع) است، امام حسین(ع) قداست حکومت یزید را شکست./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات