۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۵۴۶۴۷
افتخاری تأکید کرد؛

ضرورت ورود جدی حوزه علمیه به عرصه جهاد کبیر

رییس شورای مشورتی مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور گفت: باید حوزه های علمیه بسیار پررنگ وارد عرصه جهاد کبیر شده و کار کنند.
لاله افتخاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، رییس شورای مشورتی مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، امروز در سومین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور برگزار شد، با اشاره به موضوع نشست بررسی ابعادی تحقق جهاد کبیر در حوزه‌های علمیه، با تسلیت شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: زمانیکه امام حسین(ع) به شهادت رسیدند همه مخلوقات عالم گریه کردند چراکه نقصان بزرگ نبود ایشان را متوجه شدند.

وی افزود: با گذشت 14 قرن از شهادت امام حسین(ع) نه تنها هیچ چیزی نتوانسته است حرارت عشق به ایشان را سرد و خاموش کند بلکه سال به سال این حادثه درخشش بیشتری پیدا می‌کند.

افتخاری با اشاره به مساله جهاد کبیر که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند، عنوان کرد: معظم‌له طی نشستی که اخیرا داشتند بر مساله جهاد کبیر تاکید کردند و اینکه مومنان باید بین خود مهربان اما در مقابل دشمن اشداء باشند.

رییس شورای مشورتی مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، افزود: بر اساس فرمایشات رهبری دشمن در میدان است و هنوز صحنه را ترک نکرده است، ما نباید تصور کنیم که دشمن دست روی دست گذاشته است نه آنها حتی برای راهپیمایی اربعین‌ یا شیرخوارگان حسینی مراکز تحقیق و بررسی راه انداخته است کما اینکه پیش از این نیز مرکز شیعه شناسی راه انداخته بودند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مرکز شیعه شناسی، مستشرقین و خاورشناسی را راه انداخت تا علیه قرآن کار کرده و از درون آن اسلام سکولار را خارج کنند، در مقابل باید حوزه های علمیه بسیار پررنگ وارد عرصه جهاد کبیر شده و کار کنند.

افتخاری خطاب به خانواده شهدا اظهار داشت: اینگونه نیست که خانواده شهدا با دادن شهید تصور کنند که ادای دین کرده اند و باید کناری قرار گیرند بالعکس باید بیشتر وارد صحنه شوند چراکه حضرت زینب(ع) بعد از شهادت عزیزانش در کربلا رسالت سنگین و نفس گیر خود را آغاز کرد.

رییس شورای مشورتی مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید با اقتدا به حضرت زینب(س) به رسالت جهاد کبیر خود به خوبی عمل کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات