۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۵۴۹۱۴
تولیت آستان قدس رضوی:

آل سعود آیینه تمام نمای دوران جاهلیت است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آل سعود آئینه تمام نمای دوران جاهلیت است، گفت: جریان عاشورا باید باقی بماند و تا روز قیامت مبیّن جبهه کفر و استکبار در مقابل اسلام باشد.
رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی شب گذشته هیأت رزمندگان اسلام که در مسجد امام خمینی(ره) واقع در میدان امام اصفهان برگزار شد، گفت: آل سعود آیینه تمام نمای جاهلیت یزیدیان در زمان فعلی است.

وی در ابتدا با فصل بندی کردن اتفاقات کربلا و پس از عاشورا، افزود: عاشورا از دو فصل شهادت با مدیریت امام حسین(ع) و فصل اسارت با مدیریت فکری امام زین العبدین(ع) و مدیریت عملی حضرت زینب(س) تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: زمانی که یزید بعد از واقعه عاشورا جشنی را برای تشکر کردن از یارانش ترتیب داد و برای آنها هدیه هایی آماده کرد، یکی از فرماندهان گفت، هدیه برای چیست، یزید پاسخ داد برای پیروزی در مقابل حسین بن علی(ع) است، فرمانده گفت، ما در این جنگ ذلیل شدیم، چرا که در این 40 روزی که در راه بودیم، یکی از فرزندان امام حسین(ع) از ما درخواستی نکرد و این به معنای ذلیل شدن ما است.

تولیت آستان قدس رضوی عاشورا را یک حرکت برنامه ریزی شده از جانب امام حسین(ع) دانست و ابراز کرد: رفتار عاشورائیان مخصوصاً ابا عبدالله الحسین(ع) فقط به خاطر این بوده است تا جریان کربلا باقی بماند، این مسأله از رفتار و گفتار ائمه بعد از امام حسین(ع) نیز کاملاً مشهود است.

معاون سابق قوه قضائیه با توجه به اربعین حسینی تصریح کرد: هیچکدام از ائمه به جز وجود مطهر امام حسین(ع) چهلم ندارند و این مسأله فقط به خاطر این است که جریان عاشورا تا روز قیامت ادامه داشته باشد، جریان عطش نیز یک مسأله عادی نیست، گره زده شدن عاشورا با ماده اصلی حیات بشری یعنی آب، به خاطر این است که عاشورا در هر لحظه از زمان تا روز یامت پا برجا باشد.

عضو اسبق هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری عاشورا را یک اتفاق با تمام زیباییهای عالم دانست و گفت: جریان عاشورا در نصف روز اتفاق افتاد ولی در این نصف روز تمام زیباییهای عالم به وقوع پیوست، زیبایی هایی همچون ایثار، حلم، صبر، خلوص، اطاعت، توکل، رضا، تسلیم که تنها چشمهای زیبا بین می تواند آنها را درک کند.

وی دوستان امام حسین(ع) در زمان عاشورا را در چند دسته تقسیم بندی کرد و افزود: انسانهایی که با قصد کمک به امام از رفتن ایشان به کربلا جلوگیری می کردند، انسانهایی که همچون عبید الله حرّ جوفی حاضر بودند چیزهایشان را در اختیار امام قرار دهند ولی خودشان حضور نداشته باشند، انسانهایی که همانند توابین زمان شناس نبودند، انسانهایی که زمان شناس بودند و عاشق امام حسین(ع) بودند ولی خانواده خودشان را در اولویت قرار دادند و هنگامی که بازگشتند همه چیز تمام شده بود و انسانهایی همچون یاران امام حسین(ع) که از همه چیزشان در راستای رضایت حجت الهی گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: بعد از گذشت 1400 سال از عاشورا هنوز فریاد استغاثه اباعبدالله الحسین(ع) بلند است، در اصل امام حسین(ع) در عاشورا درس چگونه زیستن را به انسانهای آموخته است، هر نظامی فریاد مبارزه با کفر و استکبار دارد و هرگز با استکبار سازش نمی کند، در راستای عاشورا حرکت می کند.

تولیت آستان قدس رضوی آل سعود را ادامه دهنده راه یزیدیان معرفی کرد و گفت: آل سعود و آل خلیفه در زمان فعلی دارای تمام ویژگیهای جاهلیت یزیدیان هستند و نماینده عملی جبهه کفر و استکبار در منطقه محسوب می شوند.867/202/ب2

ارسال نظرات