۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۰۹۷
استاد حوزه علمیه:

معرفت و شناخت درست از قیام حسینی هدایت کننده است

استاد حوزه علمیه بابل هوشیاری آحاد جامعه و شناخت درست از قیام حسینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ماه محرم و قیام عاشورای سیدالشهدا(ع) ظرفیت عظیمی را برای خروش و جوشش در میان جامعه به وجود می آورد.
محمدعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه عصر امروز در مراسم تجمع عزاداری بندپی غربی ضمن تسلیت روز عاشورای حسینی، گفت: امام حسین(ع) علت حرکت و قیام خود را اجرای دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و آنقدر این دو واجب الهی مهم بود که ایشان جان خود و بهترین عزیزانش را در این راه فدا کرد.

وی ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین ارکان اسلام است و زمانی سیدالشهدا(ع) قیام کرد که دفاع از دین و ارزشهای اسلامی از ناحیه قاطبه مردم آن روزگار به فراموشی سپرده شد.

استاد حوزه علمیه یکی از نتیج مهم ترک امر به معروف را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در صورت عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر، به تدریج انسانهای نااهل بر مسند حکومت جامعه اسلامی می نشینند و انسان های شایسته کنار گذاشته می شوند و این جامعه دچار مرگ تدریجی می شود.

وی افزود: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) به تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که شایسته بود، عمل نشد و در نتیجه دین فاسقان و فاجران بر اوضاع جامعه اسلامی مسلط شدند.

حجت الاسلام حاجی زاده یکی از بزرگترین خطرات را برای یک جامعه، فضای بی تفاوتی دانست و تاکید کرد: اگر یک جامعه در مقابل انحراف به وجود آمده در سطح جامعه واکنش نشان ندهد، دچار مرگ می شود و آسیب های بزرگی بر این جامعه وارد می آید.

وی ادامه داد: درس بزرگ قیام حسینی ایستادگی طرفداران حق، در مسیر الهی در مقابل انبوه طرفداران باطل است و نباید از کشته شدن در مسیر حق نگران بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تصور یزید کشتن سیدالشهدا(ع) و نابودی مسیر حق بود، گفت: مسیر الهی با کشته شدن انسانهای فداکار و خداترس نه تنها متوقف نمی شود بلکه حیاتی مجدد پیدا می کند و ابعاد آن گسترده تر می شود.

وی با بیان اینکه قیام در برابر ظلم و استکبار دیگر درس بزرگ قیام سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت: بر اساس دستورات صریح اسلام همه در برابر جامعه و حفظ دین مسؤولیت دارند و کسی نباید از وظیفه خود هرچند کوچک هم باشد، سر باز زند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به الگوگیری بسیاری از نهضتها و انقلاب ها از قیام بزرگ عاشورا، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تاسی از قیام کربلا از محرم سال 1342 پایه گذاری شد و هر باز نیز عشق و دلدادگی در مسیر عاشورا انقلاب ما را بیمه کرده است.

وی افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با تاسی از حماسه حسینی روز عاشورا در جبهه ها ایستادگی کردند تا زیر بار ذلت طاغوت و استکبار نروند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که ماه محرم هویت شیعیان است، خاطرنشان کرد: محرم و عاشورا اصلی‌ترین هویت شیعیان است تا با اجتماع عظیم خود بیعتی مجدد در مسیر سرخ حسینی داشته باشند.

وی با اشاره محرم ماه بیعت با آرمان‌های سیدالشهدا(ع) است، تاکید کرد: دشمن با تمام روش های پیشرفته خود در صدد انحراف در عزاداری و فرهنگ دینی ما است و شبهات و انحرافات زیادی را در این مسیر طرح ریزی نمود.

حجت الاسلام حاجی زاده هوشیاری آحاد جامعه و شناخت درست از قیام حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: معرفت و شناخت درست از قیام حسینی هدایت کننده است و ظرفیت عظیمی را برای خروش و جوشش در میان جامعه به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر این نکته که فرهنگ عاشورا ما را در مقابل تهاجم گسترده فرهنگ غربی بیمه می کند، افزود: ترویج فرهنگ محرم و عاشورا و فرهنگ حسینی وظیفه تمام مبلغان و افراد پیشرو و اثرگذار جامعه است و تنها عزاداری و اشک ریختن کفایت نمی کند بلکه باید فرهنگ حسینی، روحیه عاشورایی و ایثار و فداکاری برای حفظ دین در جامعه ایجاد کند./202/1313/ب1

ارسال نظرات