زاویه داشتن با دشمنان دین از ویژگیهای مسلمانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد محمد خان بیک با اشاره به بحث تولی و تبری گفت: تولی و تبری از فروع دین و از واجبات عملی اسلام است یعنی با دوستان خدا دوستی کردن و با دشمنان خداوند دشمنی کردن و از آنها بیزاری جستن است.
وی در ادامه با اشاره به مفاهیم موالات، ولایت و تولی افزود: این مفاهیم همگی از یک ریشه و دارای یک مفهوم هستند و نشان دهنده همبستگی فکری، عملی و سیاسی یک فرد مسلمان با امام و پیشوای خود است کسی که خدا و رسول و امام را ولی خود میداند با انجام عمل صالح و تقوا به سوی آنان تقرب میجوید.
مسلمان باید پیرو جناح حق و مطیع خداوند متعال باشد
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یک فرد مسلمان باید پیرو جناح حق و مطیع خداوند متعال باشد اظهار کرد: زندگی یک مسلمان ایجاب میکند که خط فکری و سیاسی خود را در جامعه نسبت به حق و باطل معین کند و با دشمنان دین ستیز داشته باشد نه آنکه بیطرف بماند.
وی در ادامه پیوند با اهلبیت را یک تکلیف و بیزاری از دشمنان آنها یک وظیفه دانست و ابراز کرد: تکلیف نباید در حد شعار و گفتار باشد بلکه در عمل و رفتار انسان باید پیوند و دوستی خود را با اهلبیت نشان دهد این دوستی و بیزاری گاهی فرد مسلمان را به صحنه جهاد و شهادت هم میکشاند.
این کارشناس دینی با بیان اینکه در عصر امام حسین(ع) حق در وجود آن حضرت متجلی بود و باطل در چهره یزید نمایان شده بود خاطرنشان کرد: یک مسلمان متعهد بایستی که تولی با امام و تبری از دشمنان امام داشته باشد یاران امام با شجاعت از فرزند پیامبر حمایت میکردند و مخالف جبهه ابن زیاد و یزید بودند.
خط تولی و تبری تنها اختصاص به عصر امام حسین ندارد
استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه خط تولی و تبری تنها اختصاص به عصر امام حسین(ع) ندارد تصریح کرد: خط و مرام امام همواره در تاریخ هست و تکرار میشود در زیارتنامههای معصومین به ویژه سیدالشهدا به صورت مکرر موضوع تولی و تبری آمده است و به عنوان گامی در جهت نزدیک شدن به خداوند متعال شمرده می شود.
حجت الاسلام محمدی در ادامه اضافه کرد: تمام سلامها، اظهار محبت و دوستی با امام حسین(ع) و ائمه معصومین که در زیارتنامهها آمده است نشانه تولی است و همه لعنتها، عذاب خواستنها و ابراز ناخرسندی از دشمنان اهلبیت(خ) گواه بیزاری از آنها است.
وی در پایان گفت: پیام عاشورا این است که در میدان های مبارزه حق و باطل در هر جا و در هر زمانی انسان نباید بی تفاوت باشد بلکه باید قیام کند و از باطل بیزاری جوید تا آن شهادتی را که در اربعین میدهد راست باشد نه دروغ کسانی که حسین بن علی را یاری نکردند و فریاد هل من ناصر ینصرنی امام را شنیدند اما او را یاری نکردند مرتکب گناه بزرگی شدند./202/873/ب1