۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۲۸۶
آیت الله حسینی بوشهری:

امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه کم فروغ شود/ واکنش به سکوت ننگین مجامع بین المللی در قبال جنایات آل سعود

امام جمعه قم گفت: مجامع بین المللی در برابر جنایات آل سعود در یمن سکوت کرده اند که این بدلیل بیعت آن ها با اسرائیلی ها است.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با بیان این که ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است، در سخنانی اظهار کرد: پیشوایان ما در سیره عملی خود اهتمام ویژه ای به این فریضه الهی داشتند و به پیروانشان هم دستور دادند که همواره نسبت به انجام این فریضه الهی پایبند باشند.
وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر  یک وظیفه همگانی است و حتی دولتمردان هم نسبت به این مو‌ضوع مهم باید اهتمام ویژه ای داشته باشند، افزود: این خیلی خوب است که دولتمردان قبل از حضور در جلسه ای در خارج از کشور مراقبت می کنند که در آن مجلس شراب وجود نداشته باشد.
امام جمعه قم با بیان این که متاسفانه در برخی مجالس شادی در کشور اختیار از دست بزرگ ترها خارج می شود و حرکات ناشایستی در آن  انجام می شود، تصریح کرد: ما باید امر به معروف را ابتدا از خانواده های خود آغاز کنیم و سپس این فریضه الهی  را در جامعه ترویج کنیم.
وی اقامه نماز اول وقت را بزرگ ترین معروف دانست و خوستار ترویج این فریضه الهی در جامعه شد و افزود: مردم باید بدانند که اهل بیت حتی در سخت ترین شرایط و میدان جنگ هم نماز خود را اول وقت می خواندند و در انجام این فریضه الهی کوتاهی نمی کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش اهل بیت در تربیت نیرو برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: خوب است که ما نیز در کادر سازی نقش داشته باشیم و در کنار مجالس تجلیلی که برگزار می کنیم مجالس تجلیل از آمران به معروف و نهی از منکر برگزار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از همه مردم بویژه سخنرانان،مداحان و برگزار کنندگان هیئت های عزاداری حسینی، اظهار کرد: عاشورای امام حسین(ع) امروز نماد وحدت در جامعه ما محسوب می شود ما شاهد این هستیم که همه با وجود اختلافات فکری که دارند با شور خاصی در مجالس حسینی شرکت می کردند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال در روز تاسوعا در ورزشگاه آزای، تصریح کرد:  البته مردم ما نشان دادند که ارزش امام حسین(ع) خیلی بالا است و ما دیدیم که ورزشگاه به یک حسینیه صدهزار نفری تبدیل شد ولی مسؤولان باید برای سال های بعد مراقب باشند تا این برنامه تکرار نشود و بازی ها در زمان دیگری انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن، بیان کرد: متاسفانه ما شاهد سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات هستیم و این عمل آن ها نشان می دهد که این مجامع قبل از آغاز فعالیت خود ابتدا با رژیم اشغالگر قدس بیعت می کنند./۸۵۸/پ201/ج

 

ارسال نظرات