۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۵۵۵۱۴
استاد حوزه علمیه:

هدف انقلاب اسلامی برقراری حاکمیت جهانی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تسلط شیطان و نفس اماره بر اشقیای کربلا دلیل بروز حادثه کربلا است،‌ گفت: آنان اگر از اسلام تبعیت می‌کردند و از حرام ارتزاق نمی‌کردند هرگز شیطان بر آنان مسلط نمی‌شد همه تلاش امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای برقراری حاکمیت الله و ایجاد تمدن اسلامی قرار گرفته است.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی هوشمند، استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که در حوزه علیمه کوثر ورامین برگزار شد، اظهار داشت: از کربلا باید درس ایثار و تلاش گرفت.

وی با اشاره به پیروی از نهضت عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی هر شخص، ابراز کرد: در عصر حاضر نمونه بارز این مهم نوجوان 13 ساله‌ای است که به تاسی از نهضت عاشورا خالق حادثه‌ای عظیم در دوران دفاع مقدس شد و این عمل به قدری عظیم بود که رهبر یک جامعه او را رهبر خود خطاب کرد.

حجت الاسلام هوشمند با بیان دلایل ماندگاری حماسه کربلا در طول تاریخ، گفت: ایثار و مجاهدتهای حداکثری یاران امام حسین(ع) در راستای رفع موانع تشکیل حکومت الهی، راز ماندگاری نهضت عاشورا در طول تاریخ است.

این استاد اخلاق حضرت زینب(س) را امام زاده‌ای رفیع‌المقام خواند و بیان داشت: 18 نفر از شهدای کربلا با ایشان نسبت خویشاوندی داشتند با این حال ایشان در برابر این مصیبت عظمی صبور بود و دیگران را نیز به صبر سفارش می‌کرد ایشان با خطبه‌های آتشین اهداف یزیدیان را بر همگان آشکار و آنان را رسوای تاریخ کرد حضرت زینب(س) در اصل یک مجاهد بود.

وی با بیان اینکه نبرد کربلا جنگ با شمشیر نبود بلکه همه اهداف دشمن نابودی اسلام و خاندان علوی بود، عنوان کرد: این که برخی از افراد بیان می‌کنند که امام حسین(ع) تشنه آب نبود بلکه تشنه لبیک بود نادرست است زیرا امام حسین(ع) تشنه آب بود ولی برای رفع تشنگی حاضر به پذیرفتن ذلت نشد.

حجت الاسلام هوشمند تسلط شیطان و نفس اماره بر اشقیای کربلا را دلیل بروز حادثه کربلا بیان کرد و گفت: آنان اگر از اسلام تبعیت می‌کردند و از حرام ارتزاق نمی‌کردند هرگز شیطان بر آنان مسلط نمی‌شد و در عصر حاضر همه تلاش امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای برقراری حاکمیت الله و ایجاد تمدن اسلامی قرار گرفته است./202/813/ب1

ارسال نظرات