۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۵۶۰۰۶

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

برگزاری یادواره سردار شهید لکزایی در خاش، برپایی شب شعر مدافعان حرم با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی در زاهدان و برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سطح استان از خبرهای کوتاه استان سیستان و بلوچستان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، یادواره سردار شهید حبیب لکزایی امروز، سه‌شنبه 27 مهرماه با حضور مسؤولین کشوری و استانی در شهرستان خاش برگزار شد.

حجت‌الاسلام نجف لکزایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: شهید حبیب لکزایی الگوی وحدت شیعه و سنی بود و با مدیریت قوی، ایمان و اخلاص نقش مؤثری در افزایش وحدت جامعه و خنثی ساختن توطئه‌ها داشت.

وی اظهار کرد: شهید لک زایی نشان داد که در طوفان‌های مختلف چه در عرصه جنگ سخت و جنگ نرم سرباز خوبی برای ولایت است؛ برگزاری یادواره‌های شهدا در واقع راهی برای آشنایی بیشتر با این بزرگواران و الگوبرداری از آنان است.

دبیر یادواره شهید حبیب لکزایی عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، معرفی چهره‌های مخلص و انقلابی به نسل جوان امروز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم است.

حجت‌الاسلام لکزایی افزود: یادواره سردار شهید حبیب لکزایی روز پنجشنبه، 29 مهرماه در شهرستان زاهدان و نیمروز و همچنین 2 آبان‌ماه در شهرستان ایرانشهر(جنوب استان سیستان وبلوچستان) برگزار خواهد شد.

برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سیستان وبلوچستان

فریبا نارویی، کارشناس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در سطح استان خبر داد و افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور، 20 آبان‌ماه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون در چهار گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن و همچنین معارف قرآن و اهل بیت(ع)، شامل رشته‌های حفظ، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، تدبر جزء ۲۹، تدبر جزء ۳۰ قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت برگزار می‌شود.

کارشناس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند تا پایان مهرماه با مراجعه به وبسایت http://www.quranedu.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

نارویی عنوان کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت ویژه کارکنان دولت نیز یک روز قبل، یعنی 19 آبان‌ماه بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

برگزاری شب شعر مدافعان حرم در زاهدان

اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از برگزاری همایش شب شعر مدافعان حرم در زاهدان خبر داد و افزود: این مراسم با حضور خانواده شهدا و هنرمندان برجسته استانی و کشوری شنبه، یکم آبان ماه در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این مراسم در 5 شهرستان کشور، با عناوین مختلف در حال برگزاری است از جمله در تهران با عنوان « شهدای ایران» که 13 مهر برگزار شد؛ در زاهدان این مراسم با عنوان « نبویون» اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، در سالن اجتماعات اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان برگزار می‌شود و در آن سه نفر از شاعران برجسته در سطح ملی و سه نفر از شاعران استانی شعر خوانی خواهند کرد.

زیدآبادی اظهار کرد: شهدای مدافع حرم زینبی، دفاع از اسلام و ارزشهای دینی را رسالت خود دانستند و در این راه حسین‌وار قدم گذاشتند؛ بیان رشادتهای ایشان و الگوبرداری از این بزرگوار یک وظیفه بر دوش همه ما است./303/831/ب1

ارسال نظرات