۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۵۷۹۵۹
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری:

اهل‌ بیت برای هدایت انسان ها و مقابله با شیطان به زمین آمدند

استاد اخلاق با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) برای هدایت انسان ها و مقابله با شیطان به زمین آمدند، گفت: شیطان با شکل‌های مختلفی وارد می‌شود تا انسان را برده خود کند، برای جهنمی که شیطان فراهم کرده است، ائمه وارد میدان شده‌اند و در وسط این معرکه در تلاش هستند انسان‌ها را از گمراهی بیرون بکشند.
حجت الاسلام و المسلمین میر باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، استاد اخلاق صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه انسان برای این به عالم دنیوی آمده است که خودش را به امام زمانش برساند تا صراط مستقیم را پیدا کند، اظهار داشت: در اصل عبادت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در این دنیا شفاعت و اصلاح مردم زمان و هدایت آنها است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند «نماز همانند چشمان جوشان است که اگر روزی پنج بار در آن خود را شست و شو دهد دیگر آلوده نخواهد بود»، اهل‌بیت(ع) در این عهد با خدا بروی زمین آمدند که کمک کنند انسان‌ها تطهیر شوند و آلودگی‌های و زشتی‌های آنها را از بین ببرند.

استاد اخلاق با بیان اینکه در این شرایط در زمینی هستیم که معصوم و شیطان در یکجا قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در حالی که معصومین تلاش می‌کنند مؤمن را هدایت کنند، در جهت مخالف شیطان هم می‌کوشد قلب، فکر، جسم و خانواده مؤمنان را به بی‌راه بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تأکید کرد: شیطان می‌خواهد کاری کند که همه او را بپرستند، با این وضعیت هر کسی از ترس خدا دست به گناه نزند، راه درست را رفته است، امام صادق(ع) می‌فرمایند «خدا به غیر از نشان دادن راه امکانات هم به انسان داده است»، در واقع خداوند کمک کرده تا از گردنه‌های گمراهی به راحتی عبور کنیم.

وی یادآور شد: محیط ولایت شیطان جهنم است، پس باید به گردنه ولایت معصومین و محیط آنها وارد شویم تا بتوانیم به راه درست برویم، در دستگاهی که شیطان آماده کرده اگر معصومین وارد نشوند شیطان همه را برده خود می‌کند، شیطان بعد از بعثت پیامبر(ص) از دعوت خود ناامید شد.

استاد اخلاق با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) در محیطی که شیطان پر از کفر کرده است وارد شدند تا انسان‌ها را نجات دهند، تصریح کرد: شیطان با شکل‌های مختلفی وارد می‌شود تا انسان را برده خود کند، شیطان با قسم دروغ حضرت آدم را فریب داد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یادآور شد: ائمه معصومین(ع) با حضورشان تمام انسان‌های خوب را به سوی خودشان می‌کشانند و شیطان با یکسری انسانی که بدبخت هستند و نیازی به دعوت ندارد می‌ماند، به همین سبب شیطان قسم خورده بر سر راه مستقیم بایستد و از هر طرفی انسان را گمراه کند.

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) بستری را از جانب خدا فراهم کرده است تا ما به راه راست برویم، خداوند به پیامبر فرمودند «ما دشمنان شما را برای فتنه بر شما قرار می‌دهیم، آیا صبر می‌کنید»، پیامبر اکرم(ص) در آن زمان واقعه سقیفه و عاشورا و دیگر اتفاقات آینده را برایش بازگو کردند.

استاد اخلاق اضافه کرد: برای جهنمی که شیطان فراهم کرده است، ائمه وارد میدان شده‌اند و در وسط این معرکه در تلاش هستند انسان‌ها را از گمراهی بیرون بکشند، در این شرایط ما اگر بخواهیم کنار امام باشیم باید صبر پیشه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: اگر کسی در بلا و میدان جنگ امام وارد شود و صبر کند باطنش بهشت است، بدانید که در شادی و خطر ائمه باید حضور داشته باشیم، در روز عاشورا خیلی از مردم راهشان را از امام جدا کردند، در عصر حاضر هم خیلی از مردم دل خوشی‌شان زندگی دنیوی است و از امام جدا هستند.

وی در پایان گفت: امام سجاد(ع) یکی از نمونه‌های بارز صبر در مقابل امام زمانش است، تمام مصیبت‌های واقعه کربلا و اسارت پس از آن انسان را به زانو در می‌آورد، اما امام سجاد(ع) صبر پیشه کرد و در میدان بلای امام زمانش در کنار او ایستاد، ما هم باید در مقابل امام زمان خود صبر پیشه کنیم و در میدان جنگ در کنار او باشیم./816/201/ب2

ارسال نظرات