۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۵۸۷۶۶
فرمانده قرارگاه امام هادی:

13 و 14 آبان، رزمایش «الی بیت المقدس» در 13 استان برگزار می‌شود

فضلی گفت: بخشی از استان‌ها رزمایش الی بیت المقدس را در قالب 24 گردان در جنوب، شمال، شرق و غرب کشور به شکل همزمان، مرحله‌ای از رزمایش خود را در 13 و 14 آبان آغاز خواهند کرد، این رزمایش در جهت تقویت امنیت نظام و مسائل امنیتی کشور است.
سردار فضلی علی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری الی بیت المقدس که در پاتوق خبر برگزار شد با اشاره به اینکه این رزمایش در 13 استان برگزار می‌شود اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری بر آمادگی همیشگی امت ایران به ویژه جوانان ما همیشه تاکید فراوان داشته‌اند.

وی ادامه داد: امروز در آستانه 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار است آغاز مرحله جدید رزمایش الی بیت المقدس سال 1395 را خواهیم داشت، در سلسله رزمایش‌های الی بیت المقدس که از سال 1390 شروع به کار کرده است در یک آمادگی و تقویت توان رزمی و نظامی بسیج مطابق با احصاء تهدیدات پیش رو از سوی دشمنان انقلاب و مسائل امنیتی از کشور پاسداری می‌کند.

فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) یادآور شد: بخشی از استان‌ها رزمایش الی بیت المقدس را در قالب 24 گردان در جنوب، شمال، شرق و غرب کشور به شکل همزمان، مرحله‌ای از رزمایش خود را در 13 و 14 آبان آغاز خواهند کرد، این رزمایش در جهت تقویت امنیت نظام و مسائل امنیتی کشور است.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در برخی از استان‌ها شاهد تمرینات شبانه‌روزی برای رزمایش بوده‌ایم خاطرنشان کرد: هر تیم رزمایش بعد از احصاء دوره فراخوانی و آمادگی جسمانی، آمادگی میادین تیر از سوی تیم‌های بازرسی و تست گردان‌ها و همچنین دفاعیه‌ای که در تمام استان‌ها در قرارگاه امام هادی(ع) ارسال شده است آماده رزمایش شده‌اند.

فضلی ابراز داشت: رزمایش الی بیت المقدس سال 1395 در استان‌های البرز با 18 گردان، قزوین 13 گردان، گیلان 78 گردان، مازندران 97 گردان، ایلام 32 گردان، کرمانشاه 52 گردان، کردستان 70 گردان، همدان 44 گردان، اصفهان 84 گردان، چهارمحال و بختیاری 44 گردان، خوزستان 141 گردان، فارس 73 گردان، کرمان 66 گردان و لرستان 58 گردان رزمایش خود را آغاز می‌کنند.

فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) تصریح کرد: قرارگاه امام هادی(ع) برای هدایت، نظارت و کنترل رزمایش قرارگاه خود را در استان لرستان واقع در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) مستقر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امیدوارم این آمادگی در دفاع از مظلومان و مردم کشورمان و ترس که دشمنان از ما دارند در رزمایش الی بیت المقدس با تغییر در تاکتیک در بسیاری از گردان‌ها و استان‌ها که شبانه‌روزی فعالیت کردند به خوبی به نمایش گذاشته شود.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این رزمایش برای دشمن انقلاب پیام دارد، تصریح کرد: این رزمایش‌ها براساس تجربیاتی که در گذشته دشمن برای ما ایجاد کرده است در نظر گرفته‌ شده است و تمریناتی که دشمنانی چون تکفیری، داعش و... انجام داده‌اند از سوی ما شناسایی و در مقابله با آنها تمرینات لازم را آغاز کردیم.

فضلی اضافه کرد: اقدام فرزندان امام راحل در دفاع همه جانبه از دین خدا به حد کفایت و بلوغ بیشتری باید برسد و این امر در رزمایش‌ها ایحاد شده است، این رزمایش‌ها زمانی مجوز آن صادر می‌شود که تست آنها به امتیاز لازم رسیده باشد.

وی با اشار به ضرورت آمادگی در مقابله با حوادث طبیعی که در کشور رخ می‌دهد، اظهار داشت: کشور ما چون سرزمینی حوادث‌خیز است در حدود 500 گردان از دریادلان و... در تمرینات دفاع از شرایط طبیعی تمرین کرده‌اند، در سال‌های گذشته در بوشهر تمرین مشترک برای زلزله انجام شد و این آمادگی کاملا جواب‌گو است.

فرمانده قرارگاه امام هادی(ع) افزود: دفاع در شهرهای جنوبی در دو بخش عمق و دریا وجود دارد، به همین منظور در پهنای دفاعی بین ارتش و سپاه در زمین، دریا و آسمان تقسیم‌بندی مجزا وجود دارد، در برخی مناطق رزمایش برعهده سپاه و برخی برعهده ارتش است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر دیگر رزمایشی براساس فرضیات نداریم و با توجه به آنچه نیاز است تمرینات انجام می‌شود، امید است با لطف خدا و همراهی کسانی که دل در خدا دارند این رزمایش‌ها به مرحله اجرا در بیاید، همچنین در نیمه دوم 96 باید گردان‌ها احصا شوند تا با کسب امتیاز کافی در برگزاری رزمایش حضور داشته باشند./201/816/ب1

ارسال نظرات